Tarlós: Megoldjuk a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón

A főpolgármester szerint sok nyugati városban hasonló módon akadálymentesítették a metrót.

MTI
2018. 02. 06. 21:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mozgólépcsőre szerelhető szerkezettel oldja meg a főváros a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón – jelentette ki Tarlós István kedd este az Inforádió Aréna című műsorában.

A főpolgármester azt mondta, minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják „a kabinos szerkezet” működtetését, és várhatóan ezt a megoldás alkalmazzák majd.

Két olyan kis forgalmú állomásnál, mint a Pöttyös utcai és az Ecseri úti, nem tervezik a szerkezet beépítését, helyette alacsony padlós busszal szállítanák tovább a mozgássérülteket – fűzte hozzá.

A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a szerkezetben biztonságosan és kényelmesen tudnak majd közlekedni a mozgáskorlátozottak. Elmondása szerint hasonló szerkezetek működnek például Berlinben, Dublinban, Londonban, Nápolyban és Párizsban.

Tarlós István közölte: az Arany János utcánál nem építhető lift, mert ahhoz több sokemeletes házat le kellene bontani.

A kabinok a liftek költségének 20-25 százalékából megvalósíthatók. Európában hét cég gyártja e szerkezeteket – tette hozzá.

Tarlós megemlítette, hogy öt állomásnál vizsgálják a kabin alkalmazhatóságát.

A főpolgármester rámutatott: a Kúria megállapításaira alapozva mondják azt, hogy a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésnek nincs értelme. Az semmit nem befolyásol, ugyanis a referendum eredményessége esetén nem következik majd, hogy minden állomáson liftet kellene építeni – magyarázta.

Megismételte, hogy várhatóan decemberben kezdődhet el a 3-as metróvonal északi szakasza felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadása. A műszaki átadás után hetekben mérhető, hogy mikor lehet majd használatba venni a metrót – jegyezte meg.

Nemsokára megkezdődik a Lánchíd, valamint a 2-es villamos alagútjának felújítása, azt azonban megelőzi majd egy kisebb felújítás a BAH-csomópontnál – mondta.

A főpolgármester szólt arról is, kiderült, hogy a Váralagút szerkezetileg nincs annyira rossz állapotban, „mint gondolnánk”. A fő problémának azt nevezte, hogy a belső burkolat elválik a faltól, és az alagútban sok szennyeződés rakódott le.

A szellőzőgépeket meg kell vizsgálni, lehet, hogy javításra vagy cserére lesz szükség – tette hozzá Tarlós István.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.