Tarlós: Megoldjuk a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón

A főpolgármester szerint sok nyugati városban hasonló módon akadálymentesítették a metrót.

MTI
2018. 02. 06. 21:36
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Mozgólépcsőre szerelhető szerkezettel oldja meg a főváros a mozgássérültek közlekedését a 3-as metrón – jelentette ki Tarlós István kedd este az Inforádió Aréna című műsorában.

A főpolgármester azt mondta, minden állomást akadálymentesítenek, ahol nem lesz lift, ott vizsgálják „a kabinos szerkezet” működtetését, és várhatóan ezt a megoldás alkalmazzák majd.

Két olyan kis forgalmú állomásnál, mint a Pöttyös utcai és az Ecseri úti, nem tervezik a szerkezet beépítését, helyette alacsony padlós busszal szállítanák tovább a mozgássérülteket – fűzte hozzá.

A főpolgármester hangsúlyozta, hogy a szerkezetben biztonságosan és kényelmesen tudnak majd közlekedni a mozgáskorlátozottak. Elmondása szerint hasonló szerkezetek működnek például Berlinben, Dublinban, Londonban, Nápolyban és Párizsban.

Tarlós István közölte: az Arany János utcánál nem építhető lift, mert ahhoz több sokemeletes házat le kellene bontani.

A kabinok a liftek költségének 20-25 százalékából megvalósíthatók. Európában hét cég gyártja e szerkezeteket – tette hozzá.

Tarlós megemlítette, hogy öt állomásnál vizsgálják a kabin alkalmazhatóságát.

A főpolgármester rámutatott: a Kúria megállapításaira alapozva mondják azt, hogy a 3-as metró akadálymentesítéséről szóló népszavazási kezdeményezésnek nincs értelme. Az semmit nem befolyásol, ugyanis a referendum eredményessége esetén nem következik majd, hogy minden állomáson liftet kellene építeni – magyarázta.

Megismételte, hogy várhatóan decemberben kezdődhet el a 3-as metróvonal északi szakasza felújított alagútjának és állomásainak műszaki átadása. A műszaki átadás után hetekben mérhető, hogy mikor lehet majd használatba venni a metrót – jegyezte meg.

Nemsokára megkezdődik a Lánchíd, valamint a 2-es villamos alagútjának felújítása, azt azonban megelőzi majd egy kisebb felújítás a BAH-csomópontnál – mondta.

A főpolgármester szólt arról is, kiderült, hogy a Váralagút szerkezetileg nincs annyira rossz állapotban, „mint gondolnánk”. A fő problémának azt nevezte, hogy a belső burkolat elválik a faltól, és az alagútban sok szennyeződés rakódott le.

A szellőzőgépeket meg kell vizsgálni, lehet, hogy javításra vagy cserére lesz szükség – tette hozzá Tarlós István.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.