Álmában hízott egy picit a kormánykedvenc médiacégek szerződése

Plusz 36 millió forintot kap a New Land Media és a Lounge Design egy turisztikai kampányszerződés módosítása után.

Koncz Tamás
2018. 03. 10. 12:17
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egyszerűen nem tud rosszul járni a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó két médiacég.

Az európai közbeszerzési értesítőből (TED) derül ki, hogy a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. téli kampányt folytatott a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából, a január 7-e és február 15-e között zajló munka pedig váratlanul 36,5 millió forinttal drágult egy szerződésmódosítás keretében – vagyis összesen nettó 336,8 millió forintot kell majd kifizetni a két cég részére.

A TED-en olvasható dokumentumban azzal indokolják az áremelést, hogy igény van a szerződésben nyertes konzorcium további munkájára. A módosítás január végén történt, és március 7-én jelentették be változást.

A drágulás nem igazán  meglepő, hiszen Balásy médiavállalkozásai felváltva vagy együtt tarolnak az állami és kormányzati szervek közbeszerzésein, egymás után nyerik a néhány tízmilliós és a vaskosabb megbízásokat is.

Nemrég írtuk meg, hogy New Land Media vitte el az ORFK baleset-megelőzési kampányát, mintegy 40 millió forintért.

Az év elején pedig több mint 11 milliárd forintos szerződést köthettek a kormányzati kommunikációs feladatokra; a 24.hu cikke szerint két cég tavaly novemberben 5 milliárd forintból folytatott Soros György-ellenes kampányt úgy, hogy a hozzájuk kapcsolódó magáncégek beiktatásával duplán is megcsapolhatták az erre fordított kormányzati keretet.

Balásy Gyulát Rogán Antalhoz és Habony Árpádhoz közel álló üzletemberként emlegetik.

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.