Egyszerűen nem tud rosszul járni a Balásy Gyula érdekeltségébe tartozó két médiacég.
Az európai közbeszerzési értesítőből (TED) derül ki, hogy a New Land Media Kft. és a Lounge Design Kft. téli kampányt folytatott a Magyar Turisztikai Ügynökség megbízásából, a január 7-e és február 15-e között zajló munka pedig váratlanul 36,5 millió forinttal drágult egy szerződésmódosítás keretében – vagyis összesen nettó 336,8 millió forintot kell majd kifizetni a két cég részére.
A TED-en olvasható dokumentumban azzal indokolják az áremelést, hogy igény van a szerződésben nyertes konzorcium további munkájára. A módosítás január végén történt, és március 7-én jelentették be változást.
A drágulás nem igazán meglepő, hiszen Balásy médiavállalkozásai felváltva vagy együtt tarolnak az állami és kormányzati szervek közbeszerzésein, egymás után nyerik a néhány tízmilliós és a vaskosabb megbízásokat is.
Nemrég írtuk meg, hogy New Land Media vitte el az ORFK baleset-megelőzési kampányát, mintegy 40 millió forintért.
Az év elején pedig több mint 11 milliárd forintos szerződést köthettek a kormányzati kommunikációs feladatokra; a 24.hu cikke szerint két cég tavaly novemberben 5 milliárd forintból folytatott Soros György-ellenes kampányt úgy, hogy a hozzájuk kapcsolódó magáncégek beiktatásával duplán is megcsapolhatták az erre fordított kormányzati keretet.
Balásy Gyulát Rogán Antalhoz és Habony Árpádhoz közel álló üzletemberként emlegetik.