Keddtől már csak felújított szerelvények szállítják az utasokat a 3-as metróvonal két üzemelő szakaszán – jelentette be Tarlós István kedden Budapesten, sajtótájékoztatón. A főpolgármester közölte, a szerelvények felújítása a végéhez közeledik; a metróvonal teljes körű rekonstrukciója 2017-ben kezdetét vette, jelenleg az északi szakaszon folyik az újjáépítés. Megemlítette, hogy múlt év márciusától felújított szerelvényeken is lehetett utazni.
A közeledő meleg idő kapcsán szólt arról, hogy a szerelvények klímaberendezéseiről folynak az egyeztetések a kötbér terhére. A metró akadálymentesítéséről szólva Tarlós István elmondta, hogy a 20 állomásból 18 esetében ez megtörténik. A maradék két állomáson is végeznek akadálymentesítést, de mivel az nem elégíti ki a rászorulók kívánságát, ezért a főváros kötelezettséget vállal, hogy 2021 végéig megvalósul majd a mozgáskorlátozottak érdekvédelmi szervezete által megfelelőnek tartott akadálymentesítés – közölte.
Tarlós István szólt arról is, hogy Budapest leghosszabb és legforgalmasabb metróvonala 1976 és 1990 között több ütemben épült. A 3-as metró nemcsak a főváros, hanem Magyarország legforgalmasabb tömegközlekedési vonala is, a félmilliót is meghaladja az utazóközönség száma, több embert szállít, mint a MÁV országosan.
Építése óta eddig a metróvonalon nem volt átfogó korszerűsítés, napjainkra több mint indokolttá vált a felújítás – jelentette ki. Az eseménnyel elbúcsúztatták az utolsó régi, még fel nem újított szerelvényt.