Tarnai Richárd kiemelte: a veronai buszbaleset volt az a pont, amikor azt gondolta a kormányzat, hogy szükség van a szigorításra.
Nem csak a kormányzat gondolta ezt, akkor volt egy nemzeti konzultáció és egy szakértői egyeztetés is az ügyben. Ezek eredményeképp következett be egy jelentős törvényi szigorítás – fogalmazott.
Arra a kérdésre, miben szigorodott a törvény Tarnai Richárd elmondta: este 23 óra és hajnali 4 óra között meg kell állni a busznak és valahol a sofőrnek aludni kell. Az orvosi igazolás meglétének arra is ki kell terjednie, hogy alvászavarban szenved-e a sofőr és 13 évesnél nem lehet régebbi a jármű. Fontos megemlíteni a digitális menetíró készülék meglétének szükségességét, mely most már kötelező eleme a busznak.
Ezek olyan szigorítások, melyek nem azért vannak, hogy a cégeket és a sofőröket a kormányzat valamilyen plusz teherrel sújtsa, hanem hogy a veronai buszbalesethez hasonló tragédia többet ne következhessen be – fogalmazott.
Hozzátette: a tavalyi év közepén született meg az a jogszabály módosítás a parlament által, mely az engedély nélkül átalakított buszok vonatkozásában büntető törvénykönyvi tényállássá tette ezt a cselekedetet.
Nem csak az átalakítást végző személy vagy cég részéről, hanem a buszvezető részéről is, így az ő felelőssége is megjelenik.
Tarnai Richárd szerint a dupla ellenőrzés a biztonság irányába hat.
A teljes beszélgetés megtekinthető az ECHO TV weboldalán.