Tovább épül idén a kerékpárosbarát közúthálózat a fővárosban és bővül a közbringarendszer is – mondta Tarlós István csütörtökön Budapesten.
A főpolgármester a Városi kerékpáros konferenciát megnyitó beszédében hangsúlyozta:
a fővárosi önkormányzat hosszú távú városfejlesztési stratégiájában kiemelt helyen szerepel a közlekedésfejlesztés, ezen belül az integrált kerékpárosbarát környezet megteremtése.
Tarlós István rámutatott, a célok eléréséhez elengedhetetlen a szemléletformálás, és fontos, hogy a főváros minden közlekedője megértse: egy csaknem kétmilliós város közlekedésének tervezése, működtetése olyan komplex feladat, amelyet csak együtt, minden közúti közlekedési szereplő érdekeit arányosan figyelembe véve lehet alakítani.
A fejlesztésekről ma már folyamatosan egyeztetnek és meghallgatják a kerékpárosok igényeit. A fővárosi közlekedést igyekeznek kompakt rendszerként kezelni, és tudomásul kell venni, hogy a kerékpárosok érdekeinek érvényesítése fokozatosan, megfelelő ütemezéssel történhet – mondta.
Tarlós István közölte:
az idén fővárosi forrásból további 16 gyűjtőállomás és 300 új kerékpár kerül forgalomba a magyar olajipari társaság által névedóként támogatott közbringa rendszerben. A 3-as metróvonal déli szakaszának – április 6-án kezdődő – felújításához kapcsolódva idén nyáron 13 új gyűjtőállomás létesül. Folyamatosan bővül a kerékpárforgalmi főhálózat is, komplex útfelújítások és nagyprojektek megvalósulása várható kerékpárforgalmi létesítmények kiépítésével
– tette hozzá.
Tarlós István közölte azt is, hogy a fővárosi közfejlesztési tanács csütörtökön készül elfogadni a 2013-as Balázs Mór-terven alapuló Budapesti mobilitási tervet.
Mint mondta, ha a tényeket vesszük alapul, és nem bizonyos „támogatott retorikákat”, akkor nem lehet mást megállapítani, mint azt, hogy a kerékpáros fejlesztések összehasonlíthatatlanul jelentősebbek az utóbbi kilenc évben, mint előtte több évtizeden át.
A mai városvezetésnek feltett szándéka, hogy harmonizálja az érdekeket, ezért a Magyar Kerékpárosklub és a fővárosi önkormányzat együttműködési megállapodást kötött a főváros kerékpáros közlekedésének további javítása érdekében – jelentette ki Tarlós István, rámutatva: ilyen „mélységű” együttműködés Budapesten még soha nem volt. Megjegyezte azt is, hogy azóta eljutott hozzá a kerékpárosok „12+1” pontja, s azokból „9+1-et” már ma kezelhetőnek tart.
A főpolgármester elmondta, az elmúlt csaknem tíz évben mintegy negyven kerékpárosbarát fejlesztés valósult meg a fővárosban, létrejött emellett a közösségi kerékpárkölcsönző hálózat, valamint a Magyar Kerékpárosklubbal együttműködve iskolai program indult a biztonságos közlekedésről.