Tovább épül idén a kerékpárosbarát közúthálózat a fővárosban és bővül a közbringarendszer is – mondta Tarlós István csütörtökön Budapesten.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/ens-oXkdXwu7YozrIXYC8TkUOLQg8E3aJjUpiGwBf08/fill/550/310/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2EyMmQzNDg1OTYxZjRjMDk4MmQwMmVhODljNzMyMTFh.jpg)
Karácsony feltalálta a spanyolviaszt: hulladékgyűjtőket szerelnek fel Budapesten
De még csak tesztelnek.
Tovább épül idén a kerékpárosbarát közúthálózat a fővárosban és bővül a közbringarendszer is – mondta Tarlós István csütörtökön Budapesten.
A főpolgármester a Városi kerékpáros konferenciát megnyitó beszédében hangsúlyozta:
a fővárosi önkormányzat hosszú távú városfejlesztési stratégiájában kiemelt helyen szerepel a közlekedésfejlesztés, ezen belül az integrált kerékpárosbarát környezet megteremtése.
Tarlós István rámutatott, a célok eléréséhez elengedhetetlen a szemléletformálás, és fontos, hogy a főváros minden közlekedője megértse: egy csaknem kétmilliós város közlekedésének tervezése, működtetése olyan komplex feladat, amelyet csak együtt, minden közúti közlekedési szereplő érdekeit arányosan figyelembe véve lehet alakítani.
A fejlesztésekről ma már folyamatosan egyeztetnek és meghallgatják a kerékpárosok igényeit. A fővárosi közlekedést igyekeznek kompakt rendszerként kezelni, és tudomásul kell venni, hogy a kerékpárosok érdekeinek érvényesítése fokozatosan, megfelelő ütemezéssel történhet – mondta.
Tarlós István közölte:
az idén fővárosi forrásból további 16 gyűjtőállomás és 300 új kerékpár kerül forgalomba a magyar olajipari társaság által névedóként támogatott közbringa rendszerben. A 3-as metróvonal déli szakaszának – április 6-án kezdődő – felújításához kapcsolódva idén nyáron 13 új gyűjtőállomás létesül. Folyamatosan bővül a kerékpárforgalmi főhálózat is, komplex útfelújítások és nagyprojektek megvalósulása várható kerékpárforgalmi létesítmények kiépítésével
– tette hozzá.
Tarlós István közölte azt is, hogy a fővárosi közfejlesztési tanács csütörtökön készül elfogadni a 2013-as Balázs Mór-terven alapuló Budapesti mobilitási tervet.
Mint mondta, ha a tényeket vesszük alapul, és nem bizonyos „támogatott retorikákat”, akkor nem lehet mást megállapítani, mint azt, hogy a kerékpáros fejlesztések összehasonlíthatatlanul jelentősebbek az utóbbi kilenc évben, mint előtte több évtizeden át.
A mai városvezetésnek feltett szándéka, hogy harmonizálja az érdekeket, ezért a Magyar Kerékpárosklub és a fővárosi önkormányzat együttműködési megállapodást kötött a főváros kerékpáros közlekedésének további javítása érdekében – jelentette ki Tarlós István, rámutatva: ilyen „mélységű” együttműködés Budapesten még soha nem volt. Megjegyezte azt is, hogy azóta eljutott hozzá a kerékpárosok „12+1” pontja, s azokból „9+1-et” már ma kezelhetőnek tart.
A főpolgármester elmondta, az elmúlt csaknem tíz évben mintegy negyven kerékpárosbarát fejlesztés valósult meg a fővárosban, létrejött emellett a közösségi kerékpárkölcsönző hálózat, valamint a Magyar Kerékpárosklubbal együttműködve iskolai program indult a biztonságos közlekedésről.
Tarlós István kitért arra, fontos látni, hogy Budapesten a jövő közlekedési igénye a mai közlekedési rendszerben, a múlt városszerkezetében és jelenlegi úthálózatán bonyolódik le. Ez az ellentmondásos helyzet a napi működésben, de a jövő megtervezésénél is okozhat, és okoz is nehézségeket. A problémát rövid és középtávon ésszerű intézkedésekkel, hiánypótló projektek megvalósításával, hosszabb távon pedig kiérlelt koncepción alapuló fejlesztésekkel lehet feloldani – mutatott rá.
Tarlós István szólt arról is, hogy
az elmúlt mintegy tíz éves munkának köszönhetően Budapest Európa egyik legvonzóbb és legélhetőbb városa lett, 2019-ben elnyerte az „Európa legjobb úticélja” címet.
Különösen figyelemreméltó, hogy ez a kitüntetés épp Brüsszelből érkezett – jegyezte meg, hozzátéve, hogy a magyar főváros egyedülálló adottságaival, fejlődő infrastruktúrájával egyre több befektetőt, vállalkozásokat és utazókat vonz a világ minden részéről.
Révész Máriusz, az aktív Magyarországért felelős kormánybiztos előadásában arról beszélt, hogy külföldön és Magyarországon is próbálják az autókat kiszorítani a városi terekből. Példaként említette, hogy hat évvel ezelőtt a fővárosi Kossuth téren még egy nagy autóparkoló volt.
A kormánybiztos közölte,
a következő években Magyarországon soha nem látott kerékpáros fejlesztések indulnak, azokra 150 milliárd forint áll rendelkezésre. Elmondta, Budapesten a cél, hogy 2030-ra 2,5 százalékról 10 százalékra növekedjen a kerékpáros közlekedés részaránya.
Vitézy Dávid, a Magyar Műszaki és Közlekedési Múzeum főigazgatója a városi közlekedési eszközmegosztó szolgáltatásokról szólva arról beszélt, hogy a piacon egyre több elektromos közlekedési eszköz jelenik meg. Ezek között említette a közösségi elektromos robogók és elektromos rollerek megosztását. Külföldi példákra hivatkozva megemlítette, hogy nagyvárosokban egyre többen veszik igénybe az elektromos kerékpárokat, mint a hagyományosakat.
Vitézy Dávid kijelentette: sok nemzetközi példa azt mutatja, hogy az autóközpontú várostervezés nem a jövő útja.
Schneller Domonkos, a Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkár előadásában azt hangsúlyozta: tudatosabb közlekedésfejlesztésre van szükség. Fő feladatként jelölte meg, hogy a budapesti agglomerációból a városba közlekedők számára értelmes, vonzó alternatívát kell nyújtani az egyéni gépjárműhasználattal szemben. Ennek egyik lehetséges módja a déli körvasút fejlesztése – mondta, majd szintén fontos lépésként jelölte meg a HÉV-vonalak fejlesztését.
Kürti Gábor, a Magyar Kerékpárosklub elnöke elmondta, a kerékpáros közlekedésnek köszönhetően a városban felszabadulnak közterületek, kevesebb lesz a közlekedési dugó, csökken a lég- és zajszennyezettség, továbbá a kerékpáros közlekedés erősíti a helyi kiskereskedelmet. Ma Magyarország a felnőtt lakosság 70 százaléka szokott kerékpározni, és a felmérések azt mutatják, hogy igény van a kerékpárosbarát városra – mondta.
De még csak tesztelnek.
Szélsőséges időjárás érvényesült júniusban.
Cáfolta a Guardian lapban megjelent állításokat a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága.
Azonnal kórházba szállították.
Orbán Viktor érte el a legnagyobb választási sikert az európai kontinensen
Kovács István vezeti a számunkra sorsdöntő meccset, sokat csökkent az esélyünk
Ez a kvíz garantáltan kifog rajtad: te még ismered ezeket a kifejezéseket?
Újabb fordulat történt Magyar Péter botrányos ügyében + videó
Csodájára járnak: Különleges képességgel van megáldva a kunmadarasiak csordása
Ausztria besokallt: jogi lépéseket követel Magyarország ellen
Itt a fordulat, Washington kezdeményezett tárgyalást Moszkvával
A botrányosan gyengén játszó angolokon röhög a világ - itt vannak a legjobb mémek!
Varga Barnabás, Csoboth Kevin, Ádám Martin – egy youtuber mindent élőben mutatott
Ez ám a meglepetés, Varga Barnabás újra együtt a csapattal!
Aggasztó portugál elemzés: megérné-e kiejteni a magyar válogatottat?
Éjjel egy benzinkúton fizettették meg a magyar válogatott hősével a gólja árát
De még csak tesztelnek.
Szélsőséges időjárás érvényesült júniusban.
Cáfolta a Guardian lapban megjelent állításokat a Büntetés-végrehajtás Országos Parancsnoksága.
Azonnal kórházba szállították.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.