Hatékonyabb volt a Fidesz facebookos kampánya

A térfél másik oldalán a Demokratikus Koalíció dominanciája volt megfigyelhető: Gyurcsány Ferenc pártja váltotta ki arányaiban a legtöbb – nagyjából 15 százaléknyi – reakciót.

Forrás: MI2019. 06. 12. 6:41
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Bár többet – hatvanmillió forintot – költöttek az ellenzéki pártok a vezető politikusaik Facebook-oldalait reklámozó hirdetésekre az európai parlamenti választás kampánya során, mint a Fidesz által erre a célra szánt 58 millió forint, mégis a nagyobbik kormánypárt bizonyult hatékonyabbnak – derül ki a Médianéző Központ tegnapi közleményéből. Mint írták, a Fidesz hivatalos oldalának látogatottsága és népszerűsége – az összes interakció, köztük a kedvelések, a megosztások, valamint a kommentek több mint felét magáénak tudva – végig vezette és messze megelőzte az ellenzéki pártokét.

A térfél másik oldalán a Demokratikus Koalíció dominanciája volt megfigyelhető: Gyurcsány Ferenc pártja váltotta ki arányaiban a legtöbb – nagyjából 15 százaléknyi – reakciót. Összességében valamennyi vizsgált párt növelni tudta követői számát a közösségi médiában, leszámítva a Jobbikot és az MSZP-t, amelyektől több követő fordult el a kampány során, mint amennyi csatlakozott.

Míg a Fidesz nem fordított külön forrást egyes képviselők – beleértve a pártelnök – hirdetéseire, addig valamennyi ellenzéki párt – a fenti összegen felül – nagyjából húszmillió forintot költött saját politikusainak népszerűsítésére. A leggálánsabb a DK volt Gyurcsány Ferenc feleségének hirdetésével, hiszen a vizsgált időszakban közel öt és fél millió forintot költöttek a listavezető bejegyzéseinek népszerűsítésére – többet, mint a párt saját oldalára –, de Gyurcsány oldalát is majdnem kétmillió forinttal támogatták meg.

A Momentum számára a kampányhajrában Cseh Katalin listavezető reklámozása ért meg valamivel több mint 2,3 millió forintot, míg a Jobbiknál az utolsó harminc napban Jakab Péter érdemelt ki közel 1,7 milliós hirdetési forrást, de az EP-listájuk vezetője, Gyöngyösi Márton is közel ennyit ért meg a pártnak. Még az LMP is valamivel egymillió forint felett áldozott listavezetőjük, Vágó Gábor Facebook-oldalára, a Párbeszéd pedig Jávor Benedekre és Szabó Tímeára költötte a legtöbbet – 700, illetve 650 ezer forintot. A szocialisták azonban egyáltalán nem voltak nagyvonalúak egyéni politikusaikkal, hiszen Tóth Bertalan bejegyzéseire mindössze 392 ezer forintnyi forrást áldoztak.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.