Gőzerővel folyik a hazai iskolák informatikai és infrastrukturális fejlesztése, hogy 2020-ra minél többet sikerüljön elérni a kormány által elfogadott Digitális oktatási stratégia célkitűzéseiből. Rétvári Bence, az Emberi Erőforrások Minisztériumának parlamenti államtitkára a jobbikos Ander Balázs képviselő írásbeli kérdésére válaszolva a minap közölte: digitális fejlesztések részeként 51 ezer laptop, 31 500 táblagép, ötezer projektor, háromezer inter-aktív táblagép, valamint 14 ezer asztali gép kerül az iskolákhoz.
A 75 collos, érintőképernyős interaktív panelekből a konvergenciarégiók minden tankerületébe jut, az államtitkár szavai szerint a háromezer eszköz 43 százalékát községek iskoláiba viszik, 32 százalék kerül városi intézményekbe, húsz százalék a megyei jogú városokba, öt százalék pedig valamely nagyközségbe.

Fotó: Havran Zoltán
A fentieken túl összesen 26 milliárd forintot fordít a kormány uniós és hazai pénzekből arra, hogy széles sávú wifi működjön az iskolákban: ebben a tanévben a fejlesztendő régiókban eddig 2459 helyszínen építettek ki ilyen rendszert, július végéig további 144 helyen valósul meg, Közép-Magyarországon pedig hazai forrásból 1020 feladatellátási helyen biztosítják az internet-hozzáférést.
Az infrastruktúra fejlesztésén és az eszközállomány megújításán túl fontos a pedagógusok módszertani felkészítése, továbbá modern szemléletű digitális tananyagok is készülnek – írta Rétvári Bence, rámutatva, hogy 2020 végéig összesen negyvenezer oktató, nevelő továbbképzése valósul meg. A vállalások szerint idén szeptemberig ebből húszezer fő képzését kell teljesíteni.
A május 16-án megnyitott képzési felületen több mint harmincezren iratkoztak be, sőt több mint tízezren el is végezték már a továbbképzést, s idén már 606 milliárd forinttal jut több oktatásra, mint a baloldal által utoljára benyújtott, 2010-es költségvetésben – olvasható az államtitkár válaszaiban.
Mint ismert, a Digitális oktatási stratégiát 2016-ban fogadta el a kormány, az anyag többek közt olyan célokat tűz ki, mint hogy tantermek felében legyen interaktív eszköz, az informatikai szaktantermek negyven százalékát szereljék fel 3D-megjelenítésre alkalmas eszközzel, ötszáz tanulónként biztosítsanak 3D-s nyomtatót, és iskolánként legalább egy számítástechnika szaktanteremben legyenek programozható robotok is.