Novák Katalin többek között arról is érdeklődött Maruzsa Zoltán köznevelésért felelős államtitkárnál, hogy szerinte a mostani kényszerhelyzet, amikor át kellett állni a digitális oktatásra, hosszú távon milyen hatással lehet a köznevelési rendszerre, lesznek-e pozitív hozadékai.
Maruzsa Zoltán úgy vélekedik, hogy mindenképp várhatók pozitív hatások.
– Most, ez a járványhelyzet, azt gondolom, hogy egy óriási lökést ad az oktatás digitalizációjának. Azok a Google Classroomok, azok a virtuális közösségek, amiket most létrehoztak, biztos vagyok benne, hogy nem fognak megszűnni.
Azt is hozzátette, hogy a pedagógusok is teljesen máshogy álltak hozzá a digitalizációhoz a kényszerhelyzetben, mintha ugyanezzel egy oktatási reform keretében szembesültek volna.
- Azt tudom mondani, hogy több tízezer pedagógus jelenleg egy innovációs kalandban is részt vesz, miközben egy veszélyhelyzetet kezel. Ennek óriási pozitív hozadéka lesz és lehet a tanulók, szülők és pedagógusok munkavégzése számára is – jelentette ki Maruzsa Zoltán.