– Egyre inkább úgy látjuk, hogy a gyerekeknek nagy szükségük van a kötelező órákon kívül az önismeretre, a konfliktuskezelésre, arra, hogy átadjunk valamiféle stratégiát, amellyel képesek leküzdeni a problémáikat, ezért az elsők között kapcsolódtunk be a Békés iskolák programba hat évvel ezelőtt – mondta el lapunknak Pattantyúsné Tóth Gyöngyi, a zuglói Móra Ferenc Általános Iskola igazgatója. A Nemzeti alaptantervben hét kompetencia jelenik meg, amelyekkel foglalkoznia kell az intézményeknek, ezek egyike a személyes és társas kapcsolatok – ebbe szorosan beilleszthető a program. Az igazgatónő szerint a gyermekek körüli problémáknak számos oka lehet, de jellemző például, hogy egyre több az egyszülős család, ahol az anya vagy apa sokat dolgozik a megélhetésért, ezért kevesebb időt tud a gyerekével tölteni. – Az iskolában pedig azt tapasztaltuk, hogy a konfliktusok néha verekedésbe, megalázásba torkollnak, ezért is éreztük úgy a tanári karral, hogy szemléletváltásra van szükség. Ebben segített a program – fejtette ki Tóth Gyöngyi.
Elszabadult kecske okozott riadalmat egy áruháznál
Később egy könyvtár közelében látták.