Példátlan döntés meghozatalára készül Karácsony Gergely

A kampányában ígért társadalmi egyeztetés és nyilvános hatástanulmányok nélkül vezetne be sebességkorlátozást Budapesten Karácsony Gergely főpolgármester a Fidesz szerint. Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója arra hívta fel a figyelmet, hogy a kerékpáros-autós konfliktusok és a balesetveszélyes helyzetek kiküszöbölésében nagyon fontos, hogy a közterületek fizikai átalakításával jobban belátható, a gépjárművek sebességének csökkentésére ösztönző terek jöjjenek létre.

2020. 04. 28. 17:18
KARÁCSONY Gergely
A budapesti főpolgármester elhárítja a felelősséget az áldatlan állapotok ügyében Fotó: MTI/Mónus Márton
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Példátlan döntés meghozatalára készül Karácsony Gergely főpolgármester. A járványügyi vészhelyzet és annak gazdasági hatásainak kezelése helyett, a Fővárosi Közgyűlés összehívása nélkül elfogadni tervez egy általános sebességkorlátozásról szóló javaslatot.

Ennek értelmében kidolgoztatná, és 2021-től bevezetné a 70 kilométer per órás sebességhatárok megszüntetését a budapesti gyorsforgalmi és autópálya-bevezető utakon, az összes többi fővárosi közúton és utcán pedig egységesen 30-as sebességhatár lenne a legnagyobb megengedett sebesség – fogalmazott tegnapi közleményében Láng Zsolt. A Fővárosi Közgyűlés Fidesz-KDNP frakciójának vezetője arra kéri a főpolgármestert, hogy mutassa be a döntésének racionalitását, a rendelkezésére álló hatástanulmányokat és szakértői állásfoglalásokat, az intézkedések várható eredményét.

Fotó: Teknős Miklós

A kormánypárti politikus emlékeztetett: Karácsony Gergely a kampányában sokszor megígérte, hogy párbeszédet folytat majd a lakossággal Budapest aktuális kérdéseiről, és kikéri a véleményüket konkrét projektek esetében. „Ha Karácsony Gergelynek valóban fontos a részvételiség, itt az idő, hogy megkérdezze a budapestieket, ők valójában mit szeretnének. Arra kérjük a főpolgármestert, hogy vegye komolyan a kérdést és az intézkedéscsomag elfogadása előtt tegye lehetővé a budapestiek számára, hogy véleményt nyilváníthassanak a mindennapi életüket ilyen jelentősen befolyásoló ügyben” – fogalmazott Láng Zsolt.

Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója a Magyar Nemzetnek kifejtette: a kerékpáros közlekedés feltételeinek javítása a fővárosban elsősorban a Fővárosi Önkormányzat, illetve a BKK, mint közlekedésszervező intézkedéseitől függ. – A BFK részéről is fontosnak tartjuk a kerékpározás feltételeinek javítását, ezért is kezdeményeztük a közterületek újraosztását, a koronavírus-járvány nyomán átalakult közlekedési szokásokra és igényekre reflektálva. A szelíd, fenntartható közlekedési módok – a kerékpározás mellett a gyaloglás és a különféle mikromobilitási eszközök használatának – ösztönzését stratégiai szinten és a konkrét beruházások előkészítése során is érvényesítjük – monda el lapunknak Vitézy Dávid.

Hozzátette: igen lényegesnek tartják a fővárost átszövő, a főútvonalak mentén kényelmes, biztonságos, közvetlen nyomvonalú összeköttetést biztosító kerékpáros főhálózat kiépítését, ami nemcsak a gyakorlott kerékpárosok, hanem az utcai használattal még csak ismerkedő kezdő bringások vagy családok számára is vonzó lehet. Vitézy szerint egy ekkora városban a fizikai adottságoknál fogva nem reális a kerékpáros forgalom és a gépjárműforgalom általános elkülönítése, a közlekedés résztvevőinek sok esetben közös térben kell mozogniuk.

– A konfliktusok és a balesetveszélyes helyzetek kiküszöbölésében az erősebb félre, vagyis az autóvezetőre nagyobb felelősség hárul. Éppen ezért nagyon fontos, hogy a közterületek fizikai átalakításával jobban belátható, a gépjárművek sebességének csökkentésére ösztönző terek jöjjenek létre, ahol a közlekedők partnerként tudnak együttműködni. Időszerű, hogy a Fővárosi Önkormányzat is elkötelezze magát a világ számos nagyvárosában már bizonyítottan eredményes „Vision Zero” politika mellett, ami a halálos közúti balesetek számának nullára csökkentését célozza, és ezáltal érvényesítse azt az elvet a forgalmi rendek kialakításában, hogy az „erősebbnek kell vigyáznia a gyengébbre”, tehát az autósoknak a sérülékenyebb közlekedőkre – hívta fel a figyelmet a szakember.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.