A tantermen kívüli, digitális munkarend idején is folyamatos a gyermekfelügyelet a köznevelési intézményekben. Bár a gyermekek döntő többsége otthonról tanul, vannak kivételek, hiszen nem minden szülő tud otthonról dolgozni. Az Emberi Erőforrások Minisztériuma (Emmi) megkeresésünkre arról tájékoztatott, hogy az iskolákban 300–500 fő a gyermekmegőrzésben résztvevők létszáma, az óvodákban pedig minimum háromezer, de olykor több mint ötezren is igénybe veszik ezt a lehetőséget. Hozzátették: a létszám naponta változik, ám mivel a teljes állományhoz képest elenyésző a bejárók aránya – több mint egymillió iskolás és mintegy 330 ezer óvodás van összesen a rendszerben –, ezért a tárca nem vizsgálja, hogy a szülők milyen indokkal kérik a gyermekük megőrzését. Aki nem tudja megoldani az otthoni felügyeletet, az a Klebelsberg Központ honlapján találja meg, hogy az egyes tankerületekben melyik iskola biztosít ügyeletet.
Érdeklődtünk a szakképzési intézmények adatairól is, itt az derült ki, hogy szinte kivétel nélkül otthon maradnak a tanulók. Az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) azt közölte lapunkkal, hogy a napközbeni ügyeletet igénybe vevők létszáma országos szinten mindössze 26 fő, ebből 23 diák tanul az állami fenntartású szakképzési centrumok valamelyikében. Az ITM egyúttal azt is jelezte lapunknak, hogy tegnap megnyílt az online szakképzési tananyagtár, ahol az oktatók megoszthatják kollégáikkal az általuk készített és a mások által kifejlesztett, szabadon felhasználható digitális tartalmakat. A felület frissülni is fog, hamarosan még több gyakorló, értékelő feladatsor lesz elérhető rajta.
– A közismereti tananyagtartalmak intézménytípusonként és tantárgyanként, a szakképzési tananyagtartalmak ágazatonként és szakképesítésenként, az egyes évfolyamok szerinti bontásban találhatók meg az oldalon. Az oldal az e-Kréta rendszeren keresztül közvetlenül, valamint ezen a linken érhető el – tették hozzá.

Fotó: MTI/Balázs Attila
Napról napra bővülnek az Oktatási Hivatal honlapján fellelhető távoktatási tudnivalók is, már óvodáknak, művészeti intézményeknek és szakszolgálatoknak is készültek ajánlások, sőt olyan egyéni fejlesztésekhez is közzétettek tananyagokat, mint a gyógytestnevelés vagy a logopédia.