Nem valósulhat meg az autómentes Városliget terve, ha a főváros 700 férőhelyes parkolóházat épít a Ligetben, a Biodóm mellé – hívta föl rá a figyelmet Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója aki Facebook bejegyzésben emlékeztet rá, hogy noha a Városligetet illetően sok a vita, de korábban úgy tűnt, legalább az autómentesítése kapcsán teljes egyetértés alakult ki a kormány és a főváros között. A kormány ezért a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsának (FKT) tavaly decemberi ülésén felajánlotta, hogy a garázsra szánt, mintegy hatmilliárd forint állami támogatás átcsoportosítható legyen a Biodóm befejezésére. A főváros által most nyilvánosságra hozott Városliget Építési Szabályzat (VÉSZ) módosító javaslatában azonban továbbra is szerepel a parkolóház terve, ami Vitézy Dávid szerint felesleges létesítmény lenne, hiszen a közelben, a Dózsa György és a Mexikói úton is két nagy kapacitású mélygarázs fog épülni a közeljövőben a tervek szerint.
– Csalódottan olvastam a VÉSZ módosítására készült friss fővárosi javaslatban, hogy az épülő Biodóm mellé az Állatkert által betervezett 700 férőhelyes új parkolóház előírásként ismét benne van a tervekben. Erre a parkolóházra semmi szükség nincs, a Ligetbe ez a létesítmény nem való, közlekedési szempontból is aránytévesztés volna a megépítése. Megérett az idő arra, hogy a Városliget valóban csak a gyalogosok és kerékpárosok birodalma legyen, és a közúti forgalom egyáltalán ne lépje át a Városligetnél a Hungária gyűrű vonalát – írta bejegyzésében Vitézy Dávid a Facebookon.
A BFK vezetője szerint a Hermina garázst tökéletesen kiváltja a kisföldalatti Mexikói úti végállomásánál építendő, a FKT által jóváhagyott P+R parkolóház, mely szerepel is a VÉSZ tervezetében és amely hét közben az M3 autópálya felől érkező autós ingázókat, hétvégén pedig a Városliget látogatóit szolgálhatja majd.