Karácsony Gergely kerékpárközpontú ábrándja gyorsan kiváltotta az autósok utálatát. A főpolgármester családi tragédiája miatt bünteti a budapesti autósokat, személyes inditatásból hoz meg olyan döntéseket, ami csak a kerékpárosok számára megfelelő. Választási kampányában a mikrofonba üvöltötte százszor, hogy Budapest mindenkié! Úgy tűnik, az autósoké nem.
Autósávokból kerékpársáv
Elenyésző számmal használják a budapesti biciklisek a főútvonalakra ideiglenesen felfestett kerékpársávokat, ezzel ellentétben dugó alakult ki a városi közlekedésben. A sávok számának csökkentésével időben duplájára nőtt a nagykörúti közlekedés.
A főpolgármester a kerékpársávok felfestését azzal indokolta, hogy a koronavírus-járvány átrendezte a fővárosiak közlekedési szokásait, többen közlekednek kerékpárral és kevesebb autó lett az utakon.
A teszt hét után bebizonyosodott, hogy Karácsony tévedett. Nem növekedett a kerékpáros közlekedők száma, a tömegközlekedés használata helyett inkább autóba ültek az emberek.
A főváros tervei szerint új forgalmi rendet szeptember végéig tartják fent, de korábban hozzátették:
akár véglegessé is válhatnak a kerékpársávok. Az autósok arról panaszkodnak, hogy számos átgondolatlan kivitelezés valósult meg a közelmúltban.
Egyike ezeknek a Csepelre vezető Gubacsi hídon felfestett biciklis sáv: aki ott kel át, orosz rulettet játszik az életével.
Sebességkorlátozások
A főpolgármester előterjesztése szerint a főutakon hetvenről ötvenre, a mellékutakon pedig ötvenről harmincra csökkentené a megengedett legnagyobb sebességet. Az elképzelés tiltakozásba torkollott, most már úgy fogalmaz: hogy nem minden út vonatkozásában tervezi bevezetni a korlátozást.
Sétálóhíd a Lánchídból
Sürgetővé vált a Lánchíd felújítása, a híd gyorsan romló állapota miatt forgalomkorlátozásokat vezetett be a Főváros. A felújítás után a főpolgármester szerint jó elképzelés a Lánchíd átalakítása autómentes sétálóhíddá.

A híd jövőbeli funkciójáról párbeszédet kezdeményeznek a budapestiekkel, de Karácsony szerint csökkentett forgalmú híd lenne, ahol a tömegközlekedés mellett elsősorban a gyalogosok és a kerékpárosok közlekedhetnének, azaz autósoktól elvennének egy Duna hidat.
Rakpart lezárása az autósok elől
A Főváros idén nyártól hétvégente lezárná az autósok elől a pesti alsó rakpartot a Szent István parktól a Bálnáig. Szerintük vissza kell adni a városnak a Duna-partot, ami az olvasatukban azt jelenti: parkoló- és autómentesítené a teljes szakaszt, eleinte hétvégente, majd idővel teljesen.
Dízelautóknak nincs helye Budapesten
Karácsony Gergely rádiós interjúban felvetette a dízelautók kitiltását Budapestről.
A főpolgármester a klímavészhelyzet kihirdetése után az autóellenes javaslatokat fogalmazott meg, elsőként a dízelautókat használók iránt.
A magánszemélyek mellett felháborodtak a kereskedők is, mert a legtöbb árut dízellel szállítják,