Megszorítások a baloldali médiapiacon

A koronavírus-járvány negatív gazdasági következményei a nagyobb lapokat és internetes oldalakat kiadó médiavállalatoknál is jelentkeznek. Az eddigi értesülések alapján a HVG, az Index és a többek között a 24.hu-ért és a Nők Lapjáért is felelős Central Médiadiacsoport Zrt. is leépítésekre kényszerült. A jövőben valószínűleg további megszorító intézkedések várhatók.

2020. 05. 06. 7:46
Az elmaradó hirdetési bevételeket muszáj pótolni Fotó: MTI/Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Miközben a hírlapárusok a járvány hazai megjelenése óta érzékelhető forgalomcsökkenésről számolnak be, a kialakult helyzetben – magas látogatottságuk ellenére – az olyan, nagyobb online újságok is megszorító intézkedések bevezetésére kényszerültek, mint a HVG vagy az Index.

Pusztay András, az Index.hu Zrt. vezérigazgatója a Magyar Nemzet kérdésére közölte, természetesen az Indexet is érinti a koronavírus következményeként kialakult gazdasági válság, azonban sem általános bércsökkentést nem valósítottak meg, sem csoportos létszámleépítésben nem gondolkodtak. – Sokkal inkább a működésünk átstrukturálásában látunk lehetőséget – tájékoztatott a vezérigazgató. Hozzátette, ebben az átszervezésben néhány kollégával szerződést bontottak ugyan, de elsősorban és túlnyomórészt olyan megszorító intézkedéseket hoztak, amelyek nincsenek hatással az alaptevékenységük színvonalas ellátására. – Ezt bizonyítják a látogatottsági adataink és a szerkesztőségünk egészen elképesztő mennyiségű és minőségű munkája az elmúlt hónapokban – zárta le a témát Pusztay András. Sajtóértesülések szerint a rovatokat és háttérterületeket is érintő leépítések keretében az Index mostanáig munkatársai négy-öt százalékától vált meg.

Nehéz helyzetbe került a Hvg.hu-t és a HVG hetilapot kiadó médiavállalat is. Szauer Tamás, a HVG Zrt. marketing- és terjesztési igazgatója a Media1-nek megerősítette, hogy kollektív fizetéscsökkentés történt, de annak tényleges mértékéről nem szolgált felvilágosítással. Információk szerint ­20-30 százalékos csökkentésről lehet szó.

Az elmaradó hirdetési bevételeket muszáj pótolni
Fotó: MTI/Róka László

A nagyobb tévétársaságoknál a jelek szerint valamivel jobb a helyet. Az RTL Magyarország a Magyar Nemzet érdeklődésére közölte, a gazdasági eseményeket folyamatosan figyelik, azonban a kialakult egészségügyi veszélyhelyzet eddig eltelt heteiben az RTL Magyarországnál nem történt sem leépítés, sem elbocsátás. Hozzátették, a jövőbeli intézkedéseket a gazdaság alakulásának függvényében hozzák majd meg.

A Central Médiacsoportot (amelyhez többek között a 24.hu, a Story magazin, a Nők Lapja, az NLC és a Marie Claire is tartozik) a Magyar Nemzet április 29-én és május 4-én is kereste, azonban a leépítésekkel kapcsolatos kérdéseinkre azóta sem érkezett válasz. Korábban a Media1-nek Varga Zoltán vezérigazgató azt mondta, a koronavírus-járvány miatt átmeneti megszorító intézkedésként elrendelték a munkaidő és a bérek csökkentését, valamint a vállalat egyéb kiadásaiból is lefaragtak, miután a cégnél azt jósolták, jelentősen visszaesnek a hirdetések, vagyis a vállalat bevétele csökken.

A járvány okozta gazdasági visszaesés miatt kevesebb hirdetés jelenik meg, ezek hiánya pedig nagy veszteséget jelent a legtöbb médiavállalat számára. A jelenlegi nehéz időszak vélhetően még eltart egy ideig, ez pedig további megszorításokat vetít előre a médiapiacon.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.