A tegnap megjelent kormányhatározat értelmében a kormány központi költségvetési forrást rendel a budai fonódó villamos II. ütemére, a Szent Gellért tér és a Budafoki út közötti szakasz tervezésének folytatására és a tervek véglegesítésére – írta Facebook-bejegyzésében Vitézy Dávid. A Budapest Fejlesztési Központ (BFK) vezérigazgatója kiemelte, hogy a tervek nagyjából másfél év múlva kerülhetnek a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa elé, a főváros és a kormány közös fejlesztési testülete ekkor dönthet az építkezés finanszírozásáról és a kivitelezés megindításáról. Hozzátette: a tervezési munkák folytatását – a déli körvasúttal való összefüggésekre is tekintettel – Fürjes Balázs kormánybiztos felügyeletével a BFK végzi majd a Budapesti Közlekedési Központtal (BKK) együttműködésben. Vitézy Dávid emlékeztetett, hogy miután az előző városvezetés elindította az előkészítést, 2019-ben a Fővárosi Közfejlesztések Tanácsa egyértelmű állásfoglalást tett a fejlesztés kiemelt fontosságáról.
A tervezett vonalhosszabbítás kapcsán úgy fogalmazott: a II. ütem a Szent Gellért tértől a Műegyetem rakpart és a Pázmány Péter sétány mentén tárja fel az egyetemi negyedet és az Infoparkot, majd a Dombóvári útra befordulva belvárosi kapcsolatot nyújt a kopaszi-gáti közparknak és a mellette épülő új lakó- és irodanegyednek is. Itt átszállási lehetőség jön létre a meglévő 1-es villamos és a közeljövőben kiépülő Nádorkert vasúti megállóhely felé is. Az új vonalszakaszról a Szent Gellért téren kapcsolat nyílna északra a 19-es, 41-es és 56-os vonalak felé, illetve Pestre a 47-es és 49-es vonalak felé. A térség így nemcsak vasúti, hanem a villamosok révén mind a négy – egyszer a jövőben öt – metróvonalhoz közvetlen villamoskapcsolatot kaphat. Azt is megjegyezte, hogy a pontos vonalhálózatról a BKK dönt majd, az előzetes tervek szerint mindkét irányba, a rakparton át Óbudára és a Szabadság-hídon át a Deák Ferenc térre is indulna új viszonylat a Műegyetem rakparti ágról.
A budai fonódó villamos II. ütemének műszaki tartalmát is megosztotta az olvasókkal Vitézy Dávid, ezek szerint hat új akadálymentes megállóhely, 2,8 kilométer új, füvesített, kétvágányú villamospálya, a környezet és a rakpart rendezése, a Déli összekötő vasúti híd alatti járda és kerékpárút kibővítése és új átszállási kapcsolat valósulna meg a déli körvasútra a folytonos rakparti sétány és kerékpárút megtartása mellett.