Hatvanhárom új tűzoltójárművet adtak át július 15-én a BM Országos Katasztrófavédelmi Főigazgatóságán. Két európai uniós projekt keretében és kormányzati forrásból három olyan, magyar fejlesztésű tűzoltóautó is csatasorba állt, ami nehéz terepviszonyok között, minden tűzben, ipari katasztrófák esetén is bevethető. A páncélozott vezetőfülke megvédi a benne ülő tűzoltókat.
Bár az új speciális tűzoltóautó a hazai Komondor RDO harcjárműcsalád tagja, a most átadott példányok nem alkalmasak sem harci, sem rendőrségi tömegoszlató feladatok ellátására, nem erre fejlesztette ki a gyártó, a Gamma Zrt. A most rendszerbe állított három különleges rendeltetésű hordozójárműnek csak az alapja a Komondor. Mobil cserekonténerekkel lesz belőle igazi tűzoltójármű, a különféle felépítményeket erdő-, vegyi (ipari) tüzeknél, illetve műszaki mentéseknél vethetik be. A katonai Komondorok páncélzata megmaradt, ez a biztosíték arra, hogy a járműben levő tűzoltók akár a leghevesebb erdőtűz vagy egy vegyi üzem lángjainak kellős közepén is biztonságban végezhessék a munkájukat. A jármű önoltó funkcióval is rendelkezik, ami a lángtenger közepén meggátolja, hogy kigyulladhasson.
Az összkerékhajtásos tűzoltó Komondorok a hivatalos keresztségben a dupla fülkés, többcélú gépjármű típusnevet kapták. A nehéz terepviszonyok leküzdésére is alkalmas háromtengelyes autó képes a vízszegény területeken a gépjárműfecskendők vízutánpótlásának biztosítására, használható egy teljes hatfős tűzoltóraj szállítására is. Önálló beavatkozó járműként is bevethető, a legnagyobb erdőtüzek közepén is. Olyan speciális oltástechnikai berendezésekkel szerelték fel, mint a lökhárítóra szerelt vízágyúk vagy a vízködképző fecskendők, amik kiterjedt, intenzív tüzek oltására is alkalmasak. Ezt a vízágyút nem tömegoszlatásra fejleszették ki, hanem oltásra, akár menet közben is. Masszív felépítménye, orrszerkezete, összkerékmeghajtása által olyan helyekre is képes eljutni, ahová nemhogy más tűzoltóautónak, de más járműnek sincs semmi esélye.