Bár az is megérne egy misét, hogy a budapesti 3-as metró (M3) felújításának befejezése miért került akkor nagyon komoly csúszásba, amikor szakértő balliberálisok irányítják a fővárost, inkább azzal a túlélőtúrával foglalkozom néhány mondat erejéig, amelyre Budapest jobb sorsra érdemes utazóit kényszeríti a fővárosi önkormányzat vezetése alatt álló Budapesti Közlekedési Központ (BKK).
Miközben az említett csúszás következtében a déli (más néven alsó) részen továbbra sem járhat a metró, a még működő szakaszon is lezártak előbb kettő, majd újabb két állomást. Így már az Arany János utca és a Ferenciek tere (munkanapokon csak itt 81 ezer utas fordult meg!) mellett a Corvin-negyed és a Semmelweis Klinikák állomásokon sem állnak meg a szerelvények.
A kieső megállók pótlására kínálkozott volna észszerű megoldás: az M3-as pótlóbusz vonalát kellett volna meghosszabbítani az Arany János utcáig vagy a Nyugatiig, ám a tenderrel ügyetlenkedő Karácsony felügyelte vezetés ezt elmulasztotta. (Vagy szándékában sem állt megoldani?)
Üzembe helyeztek viszont M30-as jelzéssel egy úgynevezett állomáspótlót, amely nem is jut el a Kálvin térig, attól mintegy 300 méterre teszi le a jobb sorsra érdemes jegy- vagy bérletvásárló utast.
Az állomáspótló másik végállomása a Népliget, ahol a megállókat szintén jó távol helyezték el egymástól, így igazi túlélőtúrára, egyfajta csúcsidőben rendezett akadályversenyre kényszerítve mindenkit.
Nem is beszélve azokról, akik mondjuk a Kálvin térről szeretnének Kispestre vagy környékére utazni, nekik a két pótlóbuszra történő le-, át- és felszállás, illetve a megállók közötti ügetés gyakorlatilag megduplázza az utazás idejét.
2019 októbere óta sorjáznak a dilettáns döntések, pedig még csak fél éve nyögjük ezt a városvezetést. Mi lesz itt még Karácsony mandátumának végéig?!
…
Ha az összes Poszt-traumát látni szeretné, akkor kattintson ide: magyarnemzet.hu/poszt-trauma