Újabb metróbotrány készül

A Demszky-féle dilettantizmus köszön vissza a főváros baloldali vezetésének a 3-as metró beruházással kapcsolatos döntéseiben is Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatóságának fideszes tagja szerint. A felelősök eltüntetésével százmilliárdos károk érhetik az országot.

2020. 10. 20. 5:50
A 3-as vonal felújítása tavaly október előtt még rendben volt Fotó: MTI/Máthé Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Mindig ugyanaz történik, ha a baloldal van hatalmon. A 3-as metró felújítása ügyében is a Demszky Gábor-féle 4-es metró beruházás teljes dilettantizmusa kísért – jelentette ki lapunknak Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatóságának fideszes tagja azzal kapcsolatban, hogy a projekt lebonyolításáért felelős BKV erősen megkérdőjelezhető döntésével a 2010 előtti metróépítéshez hasonlóan ismét nem lenne fővállalkozója a beruházásnak, aki az alvállalkozók munkájának összehangolásáért felelne.

– Azzal, hogy a főváros cége külön szerződne a különböző munkafolyamatokra, totális ­káosz alakulna ki, az egyes alvállalkozók egymásra mutogatnának a késések esetén, s a BKV a végén nem tudná érvényesíteni a jogos igényeit. Márpedig ha a baloldali városvezetés szerencsétlenkedése vagy hibája miatt meghiúsul a 3-as metró felújításának befejezése, akkor Karácsony Gergely főpolgármester nemcsak Budapestet, hanem az egész országot károsítja meg több száz milliárd forinttal, ugyanis az egész projekt finanszírozását a kormány támogató döntése alapján EU-s forrásokból fizethetné a főváros – fejtette ki Wintermantel Zsolt. Hozzátette: míg Tarlós István vezette Budapestet, addig a 3-as metró felújítással is minden rendben volt, ütem szerint haladt a felújítás. – Az északi szakasz – folytatta – el is készült, a déli hamarosan kész, azonban az elmúlt időszakban veszélybe került a középső szakasz, így az egész projekt határidőben történő befejezése is.

A 3-as vonal felújítása tavaly október előtt még rendben volt
Fotó: MTI/Máthé Zoltán

Mint korábban megírtuk, a BKV-nak már csak október végéig maradt ideje, hogy megállapodjon a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel a 3-as metró alagúti munkálatainak folytatásáról, és sajtóinformációk szerint a sürgető határidő ­miatt tervezi a közlekedési társaság, hogy három tenderre bontaná a metróvonal középső szakaszának alagúti munkálatait, így külön eljárásokban pályáztatnák meg a pályaépítést, a biztosítóberendezések munkáit, illetve a gyengeáramú hálózat kiépítését. Ebben az esetben pedig az egymásra épülő munkafázisok késedelméért a vállalkozók nem lennének elszámoltathatók, ami a 4-es metró precedense miatt is kiemelt kockázat.

A beruházás nem teljesülése miatt 11,5–23,5 milliárdos büntetésre is lehet számítani, amelyet az Európai Bizottság róhatna ki. Az M3-as rekonstrukciója 217,4 milliárd forintba kerül, ebből 172,7 milliárd közvetlen EU-s támogatás, 44,7 milliárdot pedig a központi költségvetés finanszíroz. Budapestnek összesen 5,6 milliárdba kerül a vonalfelújítás, pontosabban az ahhoz kapcsolódó akadálymentesítés. Az összeg biztosításáról még a Tarlós István vezette előző városvezetés döntött, a folyósításáról viszont csak nemrég, az augusztus 27-i ülésén határozott a Fővárosi Közgyűlés.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.