– Mindig ugyanaz történik, ha a baloldal van hatalmon. A 3-as metró felújítása ügyében is a Demszky Gábor-féle 4-es metró beruházás teljes dilettantizmusa kísért – jelentette ki lapunknak Wintermantel Zsolt, a BKK igazgatóságának fideszes tagja azzal kapcsolatban, hogy a projekt lebonyolításáért felelős BKV erősen megkérdőjelezhető döntésével a 2010 előtti metróépítéshez hasonlóan ismét nem lenne fővállalkozója a beruházásnak, aki az alvállalkozók munkájának összehangolásáért felelne.
– Azzal, hogy a főváros cége külön szerződne a különböző munkafolyamatokra, totális káosz alakulna ki, az egyes alvállalkozók egymásra mutogatnának a késések esetén, s a BKV a végén nem tudná érvényesíteni a jogos igényeit. Márpedig ha a baloldali városvezetés szerencsétlenkedése vagy hibája miatt meghiúsul a 3-as metró felújításának befejezése, akkor Karácsony Gergely főpolgármester nemcsak Budapestet, hanem az egész országot károsítja meg több száz milliárd forinttal, ugyanis az egész projekt finanszírozását a kormány támogató döntése alapján EU-s forrásokból fizethetné a főváros – fejtette ki Wintermantel Zsolt. Hozzátette: míg Tarlós István vezette Budapestet, addig a 3-as metró felújítással is minden rendben volt, ütem szerint haladt a felújítás. – Az északi szakasz – folytatta – el is készült, a déli hamarosan kész, azonban az elmúlt időszakban veszélybe került a középső szakasz, így az egész projekt határidőben történő befejezése is.

Fotó: MTI/Máthé Zoltán
Mint korábban megírtuk, a BKV-nak már csak október végéig maradt ideje, hogy megállapodjon a Swietelsky Vasúttechnika Kft.-vel a 3-as metró alagúti munkálatainak folytatásáról, és sajtóinformációk szerint a sürgető határidő miatt tervezi a közlekedési társaság, hogy három tenderre bontaná a metróvonal középső szakaszának alagúti munkálatait, így külön eljárásokban pályáztatnák meg a pályaépítést, a biztosítóberendezések munkáit, illetve a gyengeáramú hálózat kiépítését. Ebben az esetben pedig az egymásra épülő munkafázisok késedelméért a vállalkozók nem lennének elszámoltathatók, ami a 4-es metró precedense miatt is kiemelt kockázat.