A 18 és 65 év közötti fővárosiak véleményét kikérő felmérés szerint a kórházi, tömegközlekedési és lakóingatlanos fejlesztéseket tartják a legfontosabbnak a budapestiek az előttünk álló időszakban. A negyedik és ötödik helyen a minőségi zöldfelületek és a közparkok létesítését, illetve az út- és hídépítést jelölték meg.
A közlekedésfejlesztésben a legnagyobb társadalmi támogatottsága a 44 éves átlagéletkorú HÉV-járműpark lecserélésének van – olvasható a cikkben, amelyben megjegyezték, hogy a Budapest Fejlesztési Központ nemrégiben írt ki európai uniós közbeszerzést új, légkondicionált, alacsony padlós kocsikra.
A felmérés szerint a megkérdezettek közel száz százaléka szerint a főpolgármesternek és a kormánynak együtt kell működnie akkor is, ha politikai vitáik vannak, és párbeszédet kell folytatniuk egymással akkor is, ha más pártok támogatják őket.
A válaszadók 93 százaléka gondolja úgy, hogy a fővárosi és a kormányzati vezetőknek kifogások keresése helyett az a dolguk, hogy megoldásokat találjanak a budapesti problémákra.Ugyanakkor húszból 19 megkérdezett budapesti szerint lehetőleg úgy kell fejleszteni a fővárost, hogy az ne járjon adóemeléssel és eladósodással.
A koronavírus-járvány gazdasági hatásainak kezelése ügyében a megkérdezettek 92,5 százaléka úgy látja, hogy most a munkahelyek megvédése a legfontosabb feladata mind a kormánynak, mind az önkormányzatoknak. A felmérés szerint
százból 82 megkérdezett egyetért azzal a közelmúltbeli kormányzati javaslattal, miszerint a fővárosi költségvetés tehermentesítésére a kormány vállaljon át fejlesztéseket a fővárosi önkormányzattól.
Ennek az eredménynek egyfajta tükörképeként viszont százból csak 19 megkérdezett támogatja azt, hogy a főváros a koronavírus-járvány gazdasági következményei miatt az eladósodás kockázatával járó nagy összegű hitelt vegyen fel.
A vállalkozásokra kivetendő új adók elutasítottsága még ennél is magasabb, csak kevesebb, mint minden hatodik megkérdezett van az új adóterhek mellett. A forgalomcsillapításra vonatkozó kérdésekre adott válaszokból kiderült, hogy a dugódíjnak az új fővárosi vezetés által is kilátásba helyezett elképzelésével a megkérdezettek mindössze 23,8 százaléka ért egyet.
Mint írták, nagyjából ugyanennyien támogatják csak az autós forgalom korlátozását a belvárosban az utcák egyirányúsításával, lezárásával.
Még ennél is kisebb, 17,4 százalékos a támogatása az autósok által használt útvonalak, sávok lezárásának a kerékpáros- és gyalogosforgalom javára, és a parkolási díj emelését is csak tízből egy válaszadó helyeselte.
A cikk szerint kevés budapesti támogatja a nagykörúti kerékpársávok kialakítását. Azt az állítást, hogy „ha kerékpársávok létesülnek, az nem járhat az autósforgalom komoly korlátozásával, a dugók növekedésével”, a megkérdezettek 76,7 százaléka helyeselte. Ennek megfelelően az ezzel ellentétes állítást, miszerint „az autós forgalom jelentős korlátozására van szükség a kerékpárosok javára”, csupán 23 százaléka támogatja a budapestieknek. „Ez azt jelenti, hogy a fővárosi önkormányzat jelképes városátalakítási lépése egyelőre háromnegyedes elutasítással találkozik” – áll a cikkben.