Mióta a rendőrség ténylegesen vizsgálja a baleseti adatokat, soha nem mutattak a statisztikák olyan kedvező számokat, mint 2020-ban. Az Országos Rendőr-főkapitányság január 7-én adott ki tájékoztatást arról, hogy bár közel húsz százalékkal csökkent a balesetek száma, még mindig a gyorshajtás, az elsőbbségadás és a kanyarodási szabályok megszegése okozza a legtöbb problémát az utakon. 2021-ben is ezekre a jogsértésekre, ezek megelőzésére helyezik a hangsúlyt a közlekedésrendészeti szakemberek, hogy ezt a remek, európai szinten is elismerést kiváltó eredményt meg is tarthassák a magyar közlekedők.

A rendőrség óriásplakátokat helyez ki a nagyobb forgalmú közutak mentén január első napjaiban, melyben megköszönik a magyar polgároknak, hogy 2020-ban 17 százalékkal csökkent a balesetek száma a magyar utakon. Mielőtt bárki is azt mondaná, ez a szám a koronavírus-veszélyhelyzet miatt elrendelt korlátozó intézkedésekkel áll párhuzamban, a forgalomszámláló rendszerek, az útdíjrendszer és az üzemanyag-fogyasztás adatait összevetve a magyar utak forgalma mindössze hat százalékkal csökkent tavaly az előző évek átlagához képest. Halmosi Zsolt vezérőrnagy, rendészeti országos rendőrfőkapitány-helyettes szerint a példaértékű csökkenés a magyar közlekedők, autóvezetők, kerékpárosok, gyalogosok fegyelmezettségének köszönhető. A tábornok történelmi jelentőségűnek nevezte ezt a javulást, a statisztikai adatok az 54 évvel ezelőtt mért adatoknál is jobbak, pedig 1956 óta több százszorosára nőtt a magyar utak forgalma, leterheltsége. A rendőrség szerint a közlekedésrendészet, a baleset-megelőzési szakemberek munkája önmagában nem lett volna elég a tavalyihoz hasonló fegyelmezett közlekedési morál kialakulásához, ez a magyar közlekedők érdeme, amiért köszönet illet meg minden, szabályokat betartó polgárt.

Óberling József ezredes, az ORFK közlekedésrendészeti főosztályának vezetője a baleseti statisztikai adatokat részletezve a Magyar Nemzetnek elmondta: tavaly 13745 közlekedési balesetnél kellett intézkedniük a rendőröknek. A halálos balesetek száma évek óta először nem érte el a félezres számot sem, húszszázalékos a csökkenés, a balesetben elhunyt személyek számadatai ennél is jobbak, 25 százalékkal kevesebben – százötvenen – vesztették az életüket a magyar utakon, mint 2019-ben. A tavalyi karambolokban négyezer sérülttel kevesebbet kellett kórházba szállítani, mint az előző években, az ittas járművezetők száma is öt százalékkal csökkent 2020-ban. A balesetek során keletkezett kár mértéke is csökkent, mintegy 113 milliárd forinttal kevesebb érték ment tönkre az utakon.