A Magyar Építő Zrt. kivitelezésében a pályaudvar csarnokának tetőszerkezet-építése befejeződött, a csarnokbelsőben található, 26 méter magas térállványt elbontották, és folytatják a további építési munkákat. Jelenleg a héjazat építésén dolgoznak a szakemberek, a restaurátorok végzik a főpárkány felújítását – derül ki a közleményből. A tetőszerkezettel megújul a csarnok belső világítása is, megkezdődött az új világítótestek beépítése. A tető bevilágítására szolgáló üvegezés elkészültével most a bazilikális ablakok ragasztott, biztonsági üvegezése zajlik. A hat toronytetőből négy csúcsdísz már a helyére került az eredeti pompájában. A főhomlokzat díszműbádogos konzolainak gyártása befejeződött, azokat folyamatosan helyezik vissza eredeti helyükre.

A MÁV a közleményében tájékoztat: a projekt keretében megújul nyolcezer-kétszáz négyzetméteren a vágánycsarnok teteje, a csatlakozó üvegszerkezetek, a pénztárcsarnok, a gyorsétterem, illetve hat homlokzati torony is. Az épület mindkét végén, összesen kétezer-kétszáz négyzetméteren teljesen új lesz az üveg függönyfal, valamint megtörténik az állomásépület többi, eddig fel nem újított tetőszakaszának javítása. Átépül részben a csapadékvíz-elvezetés, továbbá új utastájékoztatási rendszert és a vágánycsarnokban felsővezeték-hálózatot alakítanak ki.

A MÁV kormányzati és uniós források segítségével saját beruházásban fontos utasforgalmi fejlesztéseket, utasáramlási és akadálymentesítési beavatkozásokat végez. A teljes aszfaltozott járófelületet lecserélik, és új, modern digitális utastájékoztatási rendszert építenek ki. A pályaudvar aluljárójában a világítási rendszer teljes felújításával, a beázási problémák megszüntetésével, majd az álmennyezet újjáépítésével megújulnak a keresztalagút utasforgalmi terei, növelve az utaskomfortot – olvasható a közleményben.

Az akadálymentes közlekedés biztosítására a pályaudvar gyalogos aluljáróját és a váci vágányokkal szembeni üveges várórészt, az úgynevezett hidegvárót és a jelenleg nem működő liftet kicserélik. A pályaudvar Teréz körút felőli, akadálymentes megközelítésére új rámpát alakítanak ki, mindezt az Örökségvédelmi Hatósággal egyeztetve. A pályaudvar területén, a csarnokban a vakok és gyengén látók számára vezető-, úgynevezett taktilis sáv készül, aminek megtervezésében a Magyar Vakok- és Gyengénlátók Országos Szövetsége nyújtott segítséget. Ennek a taktilis sávnak az elhelyezése a teljes pályaudvaron több ütemben valósul meg, várhatóan 2022 végéig – zárul a MÁV közleménye.