Vitézy Dávid lezárta a hídvitát

A Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója az új Duna-hídról jelentetett meg egy hosszabb írást a Telexen. Vitézy Dávid egyebek mellett összefoglalja a Galvani út vonalában tervezett híd történetét, ír a főváros vezetésével lefolytatott egyeztetésekről, és azokról az ellentmondásokról, amelyek a vitapartnerei nyilatkozataiban megjelennek. A főváros vezetésének azt üzente, közösek a céljaik, és kérte a Karácsony Gergely vezette hivatalt, hogy ne támadják következetlenül a Galvani hidat.

Forrás: telex.hu2021. 02. 01. 17:11
null
„Fontos, hogy a vasút beolvadjon Budapest közlekedési vérkeringésébe” Fotó: Kurucz Árpád
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Napjaink politikai adok-kapokjának valódi abszurditása a hídvita – írta a Telexen megjelenő esszéjében Vitézy Dávid. A balliberális internetes oldal által kezdeményezett vitasorozat a Galvani híd megépítését járta körbe. Karácsony Gergely ugyanis többször kijelentette, a következő tíz évben nem fog híd épülni Budapesten.

A hídhoz és úthálózatához kapcsolódó modellezést a fővárosi önkormányzat azért támadja, mert az összhangban van a saját, hatályos terveivel.

Azért támadja, mert olyan előrejelzés alapján készült, amit ő maga is használ, sőt ő a modellezőrendszer gazdája. Társadalmi vitát akar kezdeményezni arról, amit már egyszer megvizsgált és konszenzussal eldöntött, ahelyett, hogy arról kezdeményezne társadalmi vitát, hogy milyen forgalomcsillapító intézkedéseket kell megtenni – taglalta írásában Vitézy Dávid, az okokat.

A Galvani híd megépítését ellenzők állítása szerint a híd a semmiből a semmibe vezet, de egyúttal számonkérik a várható forgalom által érintett lakosság védelme érdekében tett intézkedéseket. Az ellenzők szerint ingatlanspekuláció az, hogy a híd várhatóan katalizálja a körúttal szomszédos, jelenleg kihalt és üres barnaövezeti ipari területek beépülését, és kritizálják a már ma is látható, sűrű beépítéseket Újbudán és Ferencvárosban. Ugyanakkor más megszólalásaikban a zöld várospolitika és a fenntarthatóság jegyében a kompakt város híveként hirdetik a barnamezős területek megújításának szükségességét – hívta fel az ellentmondásokra a figyelmet a Budapesti Fejlesztési Központ (BFK) vezetője.

Vitézy Dávid szerint meg kell alkotni a híd és az új körút mentén elterülő városrészek élhető jövőképét
Fotó: Teknős Miklós

Kritizálják továbbá a híd és a csatlakozó útszakaszok forgalmi kialakítását, de egy szót se szólnak a tervezett Aquincumi híd és az Albertfalvai híd hasonló műszaki megoldásai ellen,

sőt, sokszor maguk is dolgoznak azok előkészítésén.

„A Galvani híd megépítését ellenzők egyszerre mondják, hogy a híd forgalmi modellezése nem veszi figyelembe a budapesti mobilitási terv célkitűzéseit, majd amikor rávilágítunk, hogy de igen, akkor azonnal felháborodottan

kiforgatják azt és dugódíjjal vádolják a másik felet.

Miközben a tervezők pontosan úgy jártak el, ahogy a főpolgármester fenti nyilatkozatából is következik” – folytatta a felsorolást Vitézy.

A Galvani híd megépítése csak akkor lehet sikeres és csak akkor tudja beváltani a hozzá fűzött reményeket, ha valamennyi fejlesztésben érintett szereplő, a kormány, a fővárosi és a kerületi önkormányzatok sokéves, összehangolt erőfeszítéssel teljesítik mindazon vállalásaikat, amelyek szükségesek a kitűzött célok eléréséhez. A kormány a megfelelő műszaki kialakítással tervezteti és építi meg az infrastruktúrát. A főváros kidolgozza és a híd átadásának napján bevezeti a szükséges forgalomcsillapító intézkedések komplex rendszerét – írta a hídépítés sikerének receptjeként Vitézy Dávid.

A BFK vezetője kitért az érintett kerületek felelősségére is, mint írta: meg kell alkotniuk híd és az új körút mentén elterülő városrészek élhető jövőképét. Ezzel elérve, hogy néhány közelmúltbéli rossz példával ellentétben a kompakt város egyébként kívánatos kiépülése Budapesten ne azt jelentse, hogy a lakótelepeknél sűrűbb beépítésű új „lakóparkok” jönnek létre, zöldfelületek, boltok, szolgáltatások nélkül – hívta fel a figyelmet Vitézy.

Azt is írta, hogy a –

„Budapest Fejlesztési Központban, ebben a munkában partnerei voltunk, vagyunk és leszünk minden érintett önkormányzatnak, és továbbra is bízunk abban, hogy az elmúlt hetek destruktív üzengetése helyett fővárosi önkormányzat vezetőivel is folytatódhat a közös szakmai munka. Ugyanis, ha nem az indulatos Facebook-posztokból, hanem Budapest hivatalos városfejlesztési és közlekedési jövőképéből indulok ki, a céljaink közösek”

– szúrt oda a budapesti városvezetésnek Vitézy Dávid.

A teljes eredeti írást itt olvashatják el.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.