Átjáróházzá vált az FKF telepe

Az FKF Ecseri úti, Dél-pesti Hulladékszállítási Üzeme vezetésének fogalma sincs, hogy a telep területére kik lépnek be és mennek ki, illetve mit visznek be vagy hoznak ki onnan. Helyszíni riportunk során megállapítottuk, hogy a járvány elleni védekezés szabályait sem tartják be a létesítmény területén, a higiénés körülmények pedig harmadik világbeliek.

Munkatársunktól
2021. 03. 30. 13:20
A főpolgármester karcsúsítást ígért, de a vezetőség helyett a munkakörülményeken spórolt
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Az alapvető biztonsági előírásokat sem tartják be a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. (FKF) Ecseri úti, Dél-pesti Hulladékszállítási Üzemének a telephelyén, ahová gyakorlatilag bárki bejuthat belépőkártya vagy a személyazonosság igazolása nélkül.

A főpolgármester karcsúsítást ígért, de a vezetőség helyett a munkakörülményeken spórolt

Lapunk munkatársa is így tett, a telephely egyik bejáratánál a portások szó nélkül konstatálták, hogy az újságíró egyszerűen megkerülte a sorompót és a létesítmény területére lépett.

Helyszíni riportunk során több szabálytalanságról és furcsaságról szóló értesülésünknek jártunk utána, amelyek be is igazolódtak. A beszámolóink­kal egybehangzó tapasztalataink szerint

a cég a telephelyről ki- és behajtó teher-, valamint személygépjárművek raktereit nem ellenőrzi senki, tulajdonképpen korlátozás vagy ellenőrzés nélkül lehet kivinni bármit, sőt értesüléseink szerint a dolgozók jó része is már hosszú ideje belépőkártya nélkül közlekedik.

Az is szembeötlő volt, hogy

bár a telephely egész területén kötelező a maszk használata – amelynek biztosítása az üzemvezető felelőssége –, sokan nem viselik.

A hulladékszállítási üzem – amelybe beolvadt a korábban tartályellátó csoportnak nevezett egység is – vezetése informátoraink szerint annak ellenére sem biztosít a dolgozóknak megfelelő mennyiségű maszkot, hogy a cég korábban azt nyilatkozta: elegendő mennyiségű védőeszköz van.

Forrásaink arról is beszámoltak: a tartályellátó csoportban volt rá példa, hogy a dokumentáció szerint a raktáron rendelkezésre álló védőeszközöknek csak a hűlt helyét találták. Úgy tudjuk, a tartályszállító csoport fizikai dolgozóinak legutóbb január elején osztottak ki egyetlen darab mosható maszkot.

A dolgozóknak biztosított körülményekkel összefüggésben arról is értesültünk, hogy

a korábbi tartályellátó csoport konténerépületében a fizikai dolgozók elől konkrétan bezárják az illemhelyiséget, amihez csak az irodai dolgozóknak van kulcsuk. Ha a tartályszállítók szeretnék használni a mellékhelyiséget, akkor csak a dél-pesti forgalomnál található alkalmatosságot használhatják, amely állítólag bűzös és minden higiéniát nélkülöz.

Figyelemre méltó, hogy míg Karácsony Gergely főpolgármester megtakarításokról beszélt és a vezetőség karcsúsítását ígérte a fővárosi cégeknél, addig az FKF dél-pesti hulladékszállítási üzemében a kommunális- és szelektívüzemnek is külön vezetője van, ráadásul információink szerint egyiküknek még a megfelelő iskolai képzettsége sincs meg.

Arról is értesültünk, hogy az FKF szabálytalanul eljárva, koszos, rozsdás, ütött-kopott állapotban szállítja ki az 1,1 köbméteres fém szemeteskonténereket a megrendelőinek. Bár a vállalatnak el kellene küldenie a fényezőbe a tartályokat, hogy újrafújják hőálló ezüsttel azok teljes, külső-belső felületét, ám erre nem biztosít forrást a főváros. A szintén 1,1 köbméteres zöld konténerekkel kapcsolatban – amelyek a szabálytalan ürítési eljárás miatt tömegesen törnek el, évi több tíz milliós kárt okozva – arról értesültünk, hogy bár a konténereknek a papíron 500 kilogrammos teherbírását valós súlytartalommal kellene tesztelni, ehelyett azokat egyszerűen csak üres állapotban felemelik egy hulladékgyűjtő célgéppel, s ha ez „sikeres”, elfogadják a közbeszerzést.

Az Ecseri úti telep melletti szerelőüzemben több olyan hulladékszállító járművet is láttunk, amely javításra várt, s amelyek annak a 110 darabos, vadonatúj flottából kerültek ki, amelyek beszerzésével a Facebookon dicsekedett Karácsony Gergely tavaly ősszel. Mint megírtuk, a célgépek rendszeresen lerobbannak, egyszerre hat-hét jármű áll a telepen. Arról is beszámoltunk, hogy egyes szerelőbeavatkozások esetén a járművek garanciája is sérülhet vagy elveszhet.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.