A Nemzeti Adó- és Vámhivatal a napokban hirdette meg árverésre az utóbbi idők egyik legdrágább lefoglalt, illetve azóta már el is kobzott autóját. A forgalomból kivont veterán jármű 61 éve éve készült egy angliai gyárban, már akkor is a világ legdrágább sportkocsijai közé tartozott. Az Aston Martin DB 4 limitált szériájú, direkt a James Bond-sorozat akkori főszereplőjének, Sir Sean Connerynek továbbfejlesztett modell. Ezek az autók a nemzetközi veteránautó-aukciókon a NAV kikiáltási árának többszöröséért cserélnek gazdát, persze csak azután, hogy szakérő kezek eredeti alkatrészekből újjávarázsolják. Az Aston Martin DB-sorozat legdrágább darabjáért közel másfél milliárd forintot fizetett ki egy gyűjtő.
A NAV árverési honlapján három napja bukkant fel először az igazán ritkaságszámba menő, 1960-as gyártású Aston Martin DB4 Coupe series II. Az autót restaurálási célokkal hozatta be Londonból egy magyar vállalkozó, aki ellen költségvetési csalás gyanúja miatt indult eljárás. A Készenléti Rendőrség Nemzeti Nyomozó Iroda Vagyonvisszaszerzési Hivatala a NAV kérésére, az államnak okozott kár megtérítése érdekében több más, nagy értékű ingó és ingatlan lefoglalásával és zár alá vételével együtt kobozta el a muzeális értéket képviselő járművet. Az eljárást a hatóság befejezte, a kártérítés érdekében kerül piacra az autó.

Fotó: NAV
A NAV közleménye szerint a gépkocsi évek óta nincs használatban, Magyarországon soha nem helyezték forgalomba, veterán autóként sem. A karosszéria fényezése több helyen karcos, apróbb horpadások, sérülések is láthatók az autón. A bőrkárpitozás is kopott, a szőnyegek és az ajtók belső kárpitja is cserére szorul. A sportkocsi hathengeres, 240 lóerős motorja nem indítható, a kipufogórendszer lyukas, rozsdás, cserélni kell. Az eredeti keréktárcsákon, küllőkön, féktárcsákon korróziós nyomok láthatók, ezeket is fel kell újítani ahhoz, hogy az autót levizsgáztathassa új tulajdonosa.
A gépjármű jobb oldali kormányos, magyar okmányokkal nem rendelkezik, egy angol adásvételi szerződéssel került Magyarországra, tulajdonosa azt viszont nem tudta igazolni, honnan volt legálisan pénze több tízmillió forintot kifizetni a sportkocsira. Nagy valószínűséggel befektetésnek szánhatta, mert a márka rajongóinak oldalán ez a típus a megfelelő felújítások után 200 millió forintos összegért is talált már új gazdát.