– Budapest nem csak a belvárosból áll. Budapest minden városrésze, minden elővárosa és minden polgára egyenrangú. A külső kerületek és az agglomeráció lakóit is megilleti a jó közlekedés, a jó életkörülmények – azzal pedig, ha a külsőbb városrészekben élők autó helyett vonattal ingáznak, a belső budapesti kerületekben élők is jól járnak – mondta el Fürjes Balázs Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.
Fürjes hozzátette:
a HÉV felújítása és az elővárosi vasút fejlesztése, a belvárost kikerülő, közvetlen kapcsolatok, a hiányzó külső körúti elemek és hidak, így a Galvani-híd megépítése mellett arra is szükség van, hogy a külső közlekedési csomópontokon nagy kapacitású parkolók épüljenek autóknak és kerékpároknak, hogy autóból a jobb minőségű vasútra, hévre, metróra, villamosra ülhessenek a közlekedők, illetve kerékpárral is elérhessék a kötöttpályás hálózatot
– mondta a Budapest és az agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkár.
A parkoló és kerékpártároló fejlesztéssel duplájára növekszik majd az elővárosi vasútvonalak mellett a parkolóhelyek száma, így a Budapestre utazók közül többen válthatnak a légszennyező és forgalmi dugókat okozó autóról a gyors, környezet- és klímabarát vasútra. Az elővárosokból és a külső kerületekből naponta egymillióan jönnek Budapest belső kerületeibe dolgozni, tanulni, szolgáltatásokat igénybe venni. A közösségi közlekedés nem elég versenyképes, az ingázók több mint kétharmada autóval érkezik a fővárosba.

A Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégia a kulcs a fővárosi dugók csökkentésére
A fővárost és agglomerációját érintő elővárosi kötöttpályás közlekedés fejlesztésére Fürjes Balázs államtitkár és Vitézy Dávid, a Budapest Fejlesztési Központ vezérigazgatója idén februárban bemutatta a Budapesti Agglomerációs Vasúti Stratégiát, amely meghatározza az átfogó, hosszú távú célokat és az elérésükhöz szükséges fejlesztéseket, új alapokra helyezi a vasút és a hévek szerepét Budapest és térsége életében.
A stratégia megvalósulása esetén 2040-ig az átfogó és egymásra épülő, komplex beruházásoknak köszönhetően összességében nyolcvan százalékkal növekedhet az elővárosi vasútvonalakon utazók száma, ezzel párhuzamosan pedig nagymértékben csökkenhet a fővárosba áramló autóforgalom.
A BFK tájékoztatása szerint az autóforgalom csökkentése és a budapesti utak tehermentesítése érdekében célszerű az elővárosi kötöttpályás fejlesztést összekötni az érintett vasútállomások, megállóhelyek megközelíthetőségének javításával. A most kiírt tervezési közbeszerzés nyolc vasútvonal, az 1-es hegyeshalmi, a 30a székesfehérvári, a 40a pusztaszabolcsi, a 70-es váci, a 80a hatvani, a 100a ceglédi, a 120a újszászi és a 150-es kunszentmiklósi vonalakat érinti.
Jövőre készülnek el az új parkolók és kerékpártárolók