Metróval fél óra alatt bejuthatunk majd Gödöllőről a Deák térre

Ha a Karácsony Gergely-féle fővárosi vezetésen múlna, akkor beláthatatlan időre megfeneklene a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötése. Szatmáry Kristóf (Fidesz) szerint a kormányoldal képviselőinek még éppen időben sikerült meggyőzniük a baloldali főpolgármestert és szövetségeseit, hogy engedjék át az államnak a projekt további menedzselését, így várhatóan még ebben az uniós finanszírozási ciklusban pályázhatnak a forrásokra.

2021. 05. 10. 6:23
20210121 Budapest Örs vezér tere HÉV-állomás fotó: Nagy Zoltán (NZ) Metropol Fotó: Nagy Zoltán
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

– Míg a Karácsony Gergely vezette főváros a fiókba tette és ezzel lassú elhalásra ítélte volna a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének a projektjét, a fideszes vezetésű XVI. és XVII. kerület sikeres lobbijának köszönhetően

az állam épp időben vette át a beruházás menedzselését ahhoz, hogy még a 2027-ig tartó európai uniós ciklus költségvetési forrásaiból lehessen pályázni a mintegy kétszázmilliárd forintnyi projekt megvalósításához

– jelentette ki lapunknak Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő. Szavai szerint

a beruházás megvalósulásával – ami akár 2025–2026-ig megtörténhet – mindössze 25 perc alatt juthatnak be majd az utasok Gödöllőről a Deák Ferenc térig.

Emlékeztetett: a 2-es metró megépülése előtt a Keleti pályaudvarig járt a gödöllői HÉV, a közlekedésszervezés korábbi, korlátozott lehetőségei miatt került az Örs vezér térre a végállomás.

Szatmáry Kristóf szerint a beruházás akár 2025–’26-ig megvalósulhat
Fotó: Nagy Zoltán

– Azért is sürgető probléma a HÉV és a metróvonal összekötése, mert a vasút oly módon vágja el egymástól a XVI. kerület két részét, hogy csúcsidőben nagyon nehezen átjárhatóvá válik a városrész észak–déli irányban – mondta a képviselő, aki szerint ezt a helyzetet orvosolja majd, hogy a XVI. kerületi szakasz egy részén föld alatt közlekednek majd a szerelvények, az Örs vezér terén pedig felső szintű, magas peronos összekötéssel lehet megoldani a HÉV és a metróvonal összekapcsolását.

Szatmáry Kristóf emlékeztetett: a Tarlós István-féle fővárosi vezetés 2014–’15 környékén közel ötmilliárd forintot biztosított az építési engedélyes tervezés elkezdésére, s

bár Karácsony Gergely főpolgármesteri kampányában azt hangoztatta, hogy győzelmük esetén megvalósítanák a projektet, gyakorlatilag semmit nem tettek az ügyben.

– Az építési engedélyes tervek már 2019 nyarára elkészültek, és el is kezdődött az engedélyezési folyamat, amelyben számos szakhatósági kérdést kellett volna tisztázni, egyeztetni a kerületek között, ám az új, baloldali vezetés hivatalba lépésétől kezdve elakadt az engedélyezési folyamat, a kivitelezési tervekre sem biztosítottak forrásokat – fejtette ki a politikus, nyomatékosítva: nem kampányolni szeretnének ebben az ügyben, hanem a Budapest és az agglomeráció közlekedése javítása miatt fontos a beruházást megvalósítani.

– Ezt követően – folytatta – intenzív tárgyalásokat kezdtünk a kormányzattal, több körben egyeztettünk Fürjes Balázzsal, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárral, valamint Vitézy Dáviddal, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatójával, és próbáltuk őket meggyőzni, hogy hiába vannak a tervek a fővárosnál, a további tervezését vállalja az állam.

– Sikerült meggyőzni a államot, hogy vegye át a projektet, és illessze be a hét nagy koncepció közé, és komoly eredmény, hogy a fővárost is sikerült meggyőznünk, hogy ne csináljanak ebből presztízskérdést. El tudtuk érni, hogy Karácsonyék ne akadályozzák a munkálatokat, ha már ők nem csinálják meg

– fogalmazott Szatmáry. Mint mondta, jelenleg szövegezik a fővárossal kötendő szerződést, az uniós források igénybevételéhez szükséges konzorciumi kontraktusok előkészítése az Innovációs és Technológiai Minisztérium együttműködésével zajlik. – Az optimista forgatókönyv szerint 2023-ra várható a projekt kivitelezési terveinek az elkészülte, de a cinkotai állomás és az Örs vezér tere közötti szakasznak már 2022 elejére is elkészülhetnek a kiviteli tervei – ismertette Szatmáry Kristóf.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.