– Míg a Karácsony Gergely vezette főváros a fiókba tette és ezzel lassú elhalásra ítélte volna a gödöllői HÉV és a 2-es metró összekötésének a projektjét, a fideszes vezetésű XVI. és XVII. kerület sikeres lobbijának köszönhetően
az állam épp időben vette át a beruházás menedzselését ahhoz, hogy még a 2027-ig tartó európai uniós ciklus költségvetési forrásaiból lehessen pályázni a mintegy kétszázmilliárd forintnyi projekt megvalósításához
– jelentette ki lapunknak Szatmáry Kristóf fideszes országgyűlési képviselő. Szavai szerint
a beruházás megvalósulásával – ami akár 2025–2026-ig megtörténhet – mindössze 25 perc alatt juthatnak be majd az utasok Gödöllőről a Deák Ferenc térig.
Emlékeztetett: a 2-es metró megépülése előtt a Keleti pályaudvarig járt a gödöllői HÉV, a közlekedésszervezés korábbi, korlátozott lehetőségei miatt került az Örs vezér térre a végállomás.

Fotó: Nagy Zoltán
– Azért is sürgető probléma a HÉV és a metróvonal összekötése, mert a vasút oly módon vágja el egymástól a XVI. kerület két részét, hogy csúcsidőben nagyon nehezen átjárhatóvá válik a városrész észak–déli irányban – mondta a képviselő, aki szerint ezt a helyzetet orvosolja majd, hogy a XVI. kerületi szakasz egy részén föld alatt közlekednek majd a szerelvények, az Örs vezér terén pedig felső szintű, magas peronos összekötéssel lehet megoldani a HÉV és a metróvonal összekapcsolását.
Szatmáry Kristóf emlékeztetett: a Tarlós István-féle fővárosi vezetés 2014–’15 környékén közel ötmilliárd forintot biztosított az építési engedélyes tervezés elkezdésére, s
bár Karácsony Gergely főpolgármesteri kampányában azt hangoztatta, hogy győzelmük esetén megvalósítanák a projektet, gyakorlatilag semmit nem tettek az ügyben.
– Az építési engedélyes tervek már 2019 nyarára elkészültek, és el is kezdődött az engedélyezési folyamat, amelyben számos szakhatósági kérdést kellett volna tisztázni, egyeztetni a kerületek között, ám az új, baloldali vezetés hivatalba lépésétől kezdve elakadt az engedélyezési folyamat, a kivitelezési tervekre sem biztosítottak forrásokat – fejtette ki a politikus, nyomatékosítva: nem kampányolni szeretnének ebben az ügyben, hanem a Budapest és az agglomeráció közlekedése javítása miatt fontos a beruházást megvalósítani.
– Ezt követően – folytatta – intenzív tárgyalásokat kezdtünk a kormányzattal, több körben egyeztettünk Fürjes Balázzsal, Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztéséért felelős államtitkárral, valamint Vitézy Dáviddal, a Budapesti Fejlesztési Központ vezérigazgatójával, és próbáltuk őket meggyőzni, hogy hiába vannak a tervek a fővárosnál, a további tervezését vállalja az állam.
– Sikerült meggyőzni a államot, hogy vegye át a projektet, és illessze be a hét nagy koncepció közé, és komoly eredmény, hogy a fővárost is sikerült meggyőznünk, hogy ne csináljanak ebből presztízskérdést. El tudtuk érni, hogy Karácsonyék ne akadályozzák a munkálatokat, ha már ők nem csinálják meg