A közép-európai egység a magyar vidék boldogulásának kulcsa is egyben

Átadták a forgalomnak az M30-as autópálya újabb, több mint ötven kilométeres szakaszát Miskolc és a tornyosnémeti határátkelő között. Az eseményen részt vett Orbán Viktor is, aki elmondta, hogy ha van közép-európai együttműködés és egység, akkor tud boldogulni a magyar vidék. A miniszterelnök azt is elmondta, hogy a most átadott szakasszal együtt 2010 óta, több mint 600 kilométer sztráda épült Magyarországon.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI, facebook/orbanviktor2021. 10. 26. 11:23
null

Átadták a forgalomnak az M30-as autópálya újabb, több mint ötven kilométeres szakaszát Miskolc és a tornyosnémeti határátkelő között. Az eseményen részt vett Orbán Viktor is, aki elmondta, hogy ha van közép-európai együttműködés és egység, akkor tud boldogulni a magyar vidék. A miniszterelnök azt is elmondta, hogy a most átadott szakasszal együtt 2010 óta, több mint 600 kilométer sztráda épült Magyarországon.

– Nem lehetséges a magyar vidék fejlődése a közép-európai egység gondolatának megvalósítása nélkül

– jelentette ki Orbán Viktor miniszterelnök kedden Tornyosnémetinél. A Miskolc és Kassa összeköttetését megteremtő M30-as gyorsforgalmi út átadásán a kormányfő kiemelte: ha van közép-európai együttműködés, akkor tud boldogulni a magyar vidék is.

– Amit akarunk, az nem egyszerűen csak virágzó vidéki Magyarország, hanem egy erős Közép-Európa, amely elég erős ahhoz, hogy megvédje magát az olyan természetellenes beavatkozásokkal szemben, amelyeknek a mai napig érezni a következményeit – fogalmazott a kormányfő.

Továbbá Orbán Viktor elmondta: ahhoz, hogy ez a cél megvalósuljon, utakat kell építeni, amelyek összekötik a vidék különböző részeit, a vidékieket beviszik a nagyvárosba, összekötik az anyaországi magyarokat, a határon túli magyarokat és összekapcsolják a térség népeit. A most átadott út is ezt a célt szolgálja.

A miniszterelnök úgy látja, vissza kell alakítani a gondolkodásunkat, hogy rájöjjünk: egy olyan korszakba lépünk, amikor nem Budapestről kiindulva kell útvonalakat tervezni, hanem megvannak a régi természetes, egybetartozó térségek, amelyeket érdemes összekötni.

– Ez egy virágzó vidék volt, amíg a nagyhatalmak az első világháború után szét nem szabdalták. A mi nemzedékünk küldetése, hogy amit az idegenek és a nagyhatalmak szétszabdaltak, azt megpróbáljuk összeölteni – fogalmazott Orbán Viktor. Hozzátéve: ha ezt nem tesszük meg, akkor a magyar vidék adottságai nem érvényesülnek.

– Mindenhol határokba ütközünk, így a magyar vidék boldogulása akkor képzelhető el, hogy ha a ma már különböző államokhoz tartozó területeket össze tudjuk egymással kapcsolni. Ez azt jelenti, hogy nem lehetséges a magyar vidék fejlődése a közép-európai egység gondolatának megvalósítása nélkül 

– hangsúlyozta.

Emellett Orbán Viktor felidézte, hogy 2010-ben három célt tűztek ki: az első az volt, hogy minden megyei jogú város kapcsolódjon be a gyorsforgalmi úthálózatba. A második, hogy Magyarország minden polgárának – bármilyen kis településen is éljen – módja legyen arra, hogy a lakóhelyétől legfeljebb fél óra alatt elérje a gyorsforgalmi úthálózatot. A harmadik cél pedig az volt, hogy az összes gyorsforgalmi út érje el az országhatárt és kapcsolja össze Magyarországot a szomszédjaival.

Mint a kormányfő rámutatott, hatalmas erőket, rengeteg pénzt mozgósítottak e célok elérése érdekében. 2010 májusa óta 33 autópálya- és egyéb gyorsforgalmi útszakaszt adtak át, összesen 600 kilométert. Már csak három olyan megyei jogú város maradt, amely nem kapcsolódik be közvetlenül a gyorsforgalmi úthálózatba, 2010-ben még kilenc ilyen volt – emlékeztetett, megjegyezve: a három város – Zalaegerszeg, Kaposvár és Békéscsaba esetében is folynak az útépítési munkálatok.

– A magyar emberek 87 százaléka 30 percen belül rá tud kapcsolódni a gyorsforgalmi úthálózatra, ez az arány 2010-ben 60 százalék volt. Ami a határokat elérő utakat illeti, 2010 előtt mindössze három gyorsforgalmi út érte el az országhatárt, ma ez a szám kilenc, 2025-re pedig 11 lesz – mondta.

A miniszterelnök arról is beszélt, hogy a most átadott beruházás fél órával fogja lerövidíteni az utat Kassától Miskolcig, a beruházás értéke 200 milliárd forint. 2014 és 2020 között 700 milliárd forint érkezett a megyébe, és ha megnyerik a következő választást, ez a szám el fog törpülni azok mellett a fejlesztések mellett, amelyek itt majd megvalósulnak.

– Senki sem tudja, mi fog történni a világban, meglehetősen zavaros a helyzet mindenhol, és mivel Magyarország a legnagyobb nemzetek játszmáját érdemben nem befolyásolhatja, az egyetlen biztos dolog, amelynek értelme és haszna van a számunkra, hogy Közép-Európát építjük, erősítjük. Az ilyen fejlesztésekkel a határok csak politikai tények lesznek, a mindennapi élet zavartalanul folyhat 

– magyarázta Orbán Viktor. Kiemelve: ez nemcsak a magyaroknak, hanem a többi térségbeli népnek is az érdeke, az útátadással pedig a magyarországi vidék fejlesztése és Közép-Európa megerősítése érdekében is fontos lépést tettek.

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.