A Continental hatvannégy elbocsátott dolgozója kap támogatást

A Continental-csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. makói üzeméből elbocsátott 64 dolgozó kap egyszeri nettó százezer forintos támogatást a makói önkormányzattól – jelentette be Farkas Éva Erzsébet (Fidesz–KDNP) polgármester szerdán.

Forrás: MTI2022. 01. 19. 14:43
Farkas Éva Erzsébet
Budapest, 2015. augusztus 28. Farkas Éva Erzsébet makói polgármester beszél a Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Kft. makói egysége beruházásáról tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2015. augusztus 28-án. Mintegy ötmilliárd forintos beruházással bõvíti termelési kapacitását a Continental csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Kft. Makón és Nyíregyházán, amelyhez a magyar állam 1 milliárd 50 millió forint készpénztámogatást biztosít. A beruházással 216 új munkahely jön létre. MTI Fotó: Koszticsák Szilárd Fotó: Koszticsák Szilárd
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A politikus fölidézte, a képviselő-testület december 23-án döntött arról, hogy az önkormányzat segíteni fogja a makói gumigyár elbocsátott dolgozóit, illetve négymillió forintot biztosít a Makói Gumiipari Szakszervezet számára a munkavállalók jogi képviseletére.

A január 17-i határidőig 64 elbocsátott munkavállaló jelentkezett a makói önkormányzat felhívására, és a szakszervezettel egyeztetve valamennyiük megkapja az önkormányzat támogatását – közölte a polgármester.

A makói önkormányzat kezdeményezéséhez csatlakoztak a kistérség települései is, melyek január 31-ig teszik közzé felhívásukat az elbocsátott dolgozók támogatásáról – tudatta Farkas Éva Erzsébet.

Radics Gábor, a Gumiipari Szakszervezeti Szövetség elnöke elmondta, nemcsak azért fordultak Lázár Jánoshoz, a térség országgyűlési képviselőjéhez és a makói önkormányzathoz, hogy segítséget kapjanak az elbocsátott dolgozók, hanem föl kívánták hívni a figyelmet arra: jogosan meghirdetett sztrájk miatt nem lehet munkavállalókat elküldeni.

A szakszervezeti vezető bízik benne, a kistérségen kívül található települések is csatlakoznak a makói önkormányzat felhívásához, és segítséget nyújtanak az ott élő egykori gumigyári dolgozóknak.

Lázár János (Fidesz) hangsúlyozta, vége van annak az időszaknak, amikor a nyugati befektetők bármit megtehetnek az állammal, az önkormányzatokkal és a munkavállalókkal. Magyarország már van annyira erős, hogy képes legyen megvédeni a munkavállalókat.

Stop táblát kell felmutatni azoknak a befektetőknek, akik az olcsó, kihasználható munkaerő miatt jönnek Magyarországra, és ebből próbálnak versenyelőnyt kovácsolni 

– mondta a képviselő. 

Hozzátette: az ország versenyelőnyét az kell hogy biztosítsa, hogy a jól felkészült – és ezért megbecsült és megfizetett – munkaerő világviszonylatban is versenyképes termékek előállítására képes.

Lázár János elmondta, a szakszervezet azzal kereste meg, hogy Magyarországon példa nélküli visszaélés történik a Continental-csoport makói üzemében a munkavállalók sérelmére. 

Úgy fogalmazott, Magyarországon alapvetően munkabéke van. Kirívóan szélsőséges eset, hogy a makói üzem dolgozóinak három sztrájkot is kellett tartaniuk ahhoz, hogy képesek legyenek jogaikat érvényesíteni egy máshol magas presztízsű, multinacionális vállalatnál.

A képviselő hangsúlyozta, a magyar munkavállalónak a német munkaadókkal alapvetően nincs konfliktusa, a Continental más magyarországi gyáraiban sem szokott ilyen előfordulni.

A cég azt vállalta, hogy fejleszti a makói üzemét, megőrzi a munkahelyeket és újakat hoz létre, és ehhez magas állami támogatást kapott. A gyár az autóipar változása miatt indokolttá vált átalakítása azonban elhúzódott, elkezdődött a munkavállalók elbocsátása és folyamatosan csökken a vállalkozás által befizetett helyi iparűzési adó is – közölte Lázár János.

A kormány határozott fellépésének köszönhetően – Magyarországon egyedülálló módon – a cég visszafizetett 1,7 milliárd forint állami támogatást és a korábban bejelentett elbocsátásokat felfüggesztette – mondta a politikus.

Lázár János leszögezte, az ország, a város és a Continental közös érdeke, hogy megtörténjen a makói gyár modernizálása.

A Magyarországon mintegy nyolcezer munkavállalót foglalkoztató Continental honlapja szerint a ContiTech AG magyarországi leányvállalata, a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. elsősorban hűtő-fűtő csövek gyártását és szerelését végző makói telephelye a csoport egyik legnagyobb és legmeghatározóbb tagja.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a ContiTech Fluid Automotive Hungária Kft. – a megelőző évhez képest csaknem 17 százalékkal csökkenő – nettó árbevétele 2020-ban meghaladta a 62 milliárd forintot, ennek több mint 95 százaléka exportból származott. 

A cég adózás utáni vesztesége tavaly 3,384 milliárd, 2019-ben 3,294 milliárd forint volt.

Borítókép: Farkas Éva Erzsébet makói polgármester beszél a Continental-csoporthoz tartozó ContiTech Fluid Automotive Kft. makói egysége beruházásáról tartott sajtótájékoztatón Budapesten, a Külgazdasági és Külügyminisztériumban 2015. augusztus 28-án (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.