Káoszt okozhat a fővárosban, ha elbontják a népligeti felüljárót

A főváros teljes egészében elbonthatja az Üllői út forgalmát a Könyves Kálmán körúton átvezető műtárgyat, a népligeti felüljárót. A műszaki vizsgálat már zajlik.

Magyar Nemzet
Forrás: vg.hu2022. 01. 07. 12:18
Budapest, 2022. január 1. A Népligeti felüljáró az Üllõi út és a Könyves Kálmán körút találkozásánál. Sok más budapesti átkelõhöz, hídhoz hasonlóan a Népligeti felüljáró is több éve vár a felújításra. Állapota annyira leromlott, hogy január 1-tõl a 12 tonnánál nehezebb jármûvek nem is hajthatnak már fel rá, valamint az eddig itt közlekedõ autóbuszok, így a reptéri a Deák Ferenc tér és a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtér 2-es terminálja között közlekedõ 100E jelzésû autóbuszjárat is a Népligeten keresztül halad. A személygépjármûvek továbbra is biztonságosan használhatják a közlekedési létesítményt. A háttérben a Semmelweis Egyetem (SOTE) Nagyvárad téri Elméleti Tömbje. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Világgazdaság értesült róla, hogy szakmai szinten felmerült a népligeti felüljáró teljes elbontásának lehetősége. A lap megkeresésére a Főpolgármesteri Hivatal konkrétan nem reagált, de 

azt megerősítette, hogy a Budapesten az Üllői út forgalmát a Könyves Kálmán körúton átvezető műtárgyról az állapota miatt részletes vizsgálat készül az idén, amelyet a Budapest Közút Zrt. végeztet. 

Azt is jelezték, hogy a műszaki felmérés sokrétű, így kiterjed arra, hogy a felüljáró milyen mértékben terhelhető, hogy az esetleges felújítása során milyen beavatkozásokat kell elvégezni, illetve, hogy ezek elvégezhetők-e a jövőbeni fennmaradása érdekében.

A portál szerit ebből a nyilatkozatból több esetleges forgatókönyv lehetősége is kiolvasható, például az is, hogy korántsem biztos, hogy a januártól frissen bevezetett 12 tonnás súlykorlátozás lesz az utolsó az átkelőn. Emlékeztetnek, hogy még 2019 tavaszán a Budapest Közút kitiltotta a húsz tonna össztömeget meghaladó tehergépjárműveket a felüljáróról, igaz, az M3-as metró felújítására hivatkozva. Arra ugyanakkor nem érkezett válasz, hogy vajon a személyautósoknak kell-e számolniuk tilalommal, azonban ilyen szigorítás a közeljövőben nem valószínű.

A főváros reakciójából viszont az is látszik, hogy a vizsgálat eredményének tükrében

valóban életbe léphet az az opció, hogy felújítás helyett megszüntetik az 1978 decemberében átadott Népligeti felüljárót.

Ha a jelenlegi városvezetés végül azt a döntést hozza, hogy felszámolja a népligeti felüljárót, az számottevően érződni fog a forgalom alakulásában, amely már eleve tűréshatáron mozog – részben más, nem kellően átgondolt közlekedéstechnikai intézkedések eredményeképp – a belvárosban. Erre azonban megoldást jelentene a kormány által favorizált, de a főváros részéről nem támogatott Galvani híd megépülése.

Becslések szerint ha megvalósulna a projekt, az napi nyolcezer járművet szívna ki az Üllői útról – emlékeztet a Világgazdaság.

Ez a megoldás lehetővé tenné a Pesti alsó rakpart lezárását, de a Rákóczi hidat is tehermentesítené. Ezek együttesen már előidézhetnének olyan helyzetet, hogy valóban szükségtelenné válik a népligeti felüljáró megtartása. Egyelőre azonban az első feltétel, a Galvani körút kialakításában sincs egyetértés.

Borítókép: A Népligeti felüljáró az Üllői út és a Könyves Kálmán körút találkozásánál. (Fotó: MTVA/Bizományosi: Róka László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.