– Miért Magyarországot választotta, hogy bemutassa A tanulás tanulása című kurzusát? Mi a benyomása a magyar oktatásról?
– Immár három éve dolgozom együtt a Szegedi Tudományegyetem munkatársaival, s mindig is le voltam nyűgözve jövőbe látó tevékenységüktől. El voltam ragadtatva, amikor felkértek, hogy jöjjek el Magyarországra és mutassam be a kutatásomat. Először vagyok itt, és azt kell mondanom, Magyarország nyomot hagy az emberben. A több száz ország egyetemei közül a Szegedi Tudományegyetem a legjobb, ahol valaha életemben megfordultam.
Zászlóvivők abban az oktatási módszerben, amiben a diákokat olyan tudással vértezik fel, hogy versenyképesek legyenek az egyre inkább modernizálódó világban. A magyar felsőoktatás így példakép lehet az európai egyetemeknek.
– A Szegedi Tudományegyetem egyike azon hazai felsőoktatási intézményeknek, amelyik modellváltást hajtott végre. Ön szerint pozitív hatással volt az egyetemre ez az átalakulás?
– Az innováció az oktatásban mindig egy kockázatos üzlet, mivel sosem jósolható meg teljes bizonyossággal a kísérlet kimenetele. A Szegedi Tudományegyetem az egyike azoknak, amelyek kipróbálják ezt az innovációt, s azt kell mondanom, hogy a legjobbat hozzák ki a fennálló új helyzetből. Éppen ezért reménykedem abban, hogy ez végül pozitív eredményeket hoz, különösen a Szegedi Tudományegyetem esetében is.
– Mit gondol az online és hibrid oktatásról?
– Világszinten általánosságban a diákok az online oktatást kedvelik jobban. Ismerek egy professzort, akinek az órája olyan népszerű volt, hogy háromszáz diák érdeklődött iránta, ezért online körülmények között kellett tartania az előadását, mert nem volt ennyi férőhely egy osztályteremben sem. Ezen a diákok felháborodtak, hiszen imádták a jelenléti órákat a tanárral, azonban két év elteltével a tanár többé már nem tanít jelenléti oktatásban, mert a tanulók véleménye megváltozott, és sokkal jobban megkedvelték a virtuális oktatást. Az igazság az, hogyha a tanuló kezébe adjuk a döntést, akkor ő inkább az online lehetőséget fogja választani, de ez nem minden esetben igaz. Még léteznek a tantermi oktatásnak is terei, olyan gyakorlati tudás esetében, amit kizárólag jelenléttel lehet elsajátítani. Azonban ha tetszik, ha nem, az online oktatás egyre nagyobb térfoglalása lesz látható az elkövetkező időkben. A szegedihez hasonló intézmények magukba foglalják és intézményesíteni tudják az online oktatást a hagyományos oktatáson belül.