A hivatal tájékoztatása szerint uniós szintű fogyasztóvédelmi változások következményeként szigorodtak Magyarországon is egyes rendelkezések. A változások révén az eddigieknél erősebben védik a fogyasztók érdekeit egyebek mellett az akciós árak feltüntetése, illetve a vásárlói értékelések és fogyasztói vélemények megjelenítésének terén – számolt be róla a Híradó.hu.
Vámos György, az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) főtitkára az MTI-nek elmondta: az árak feltüntetését miniszteri szintű rendelet szabályozza, ami most kiegészült. Eszerint
május 28-ától az akcióknál eredeti, régi árként az előző 30 nap legalacsonyabb árát kell feltüntetni. Így nem lehet közvetlenül az akció előtt felemelni egyes termékek árát, majd az emelt árhoz képest akciót hirdetni, megtévesztve ezzel a vásárlókat.
Az OKSZ főtitkára hozzátette: a fogyasztóvédelmi hatóság folyamatosan ellenőrzi az üzletekben az árak feltüntetését, így a kereskedők számíthatnak arra, hogy az akciós árakat is ellenőrzik majd.