Akár már egy év múlva digitális állampolgárok lehetünk

Guller Zoltán szerint hamarosan mobiltelefon-központú azonosításra állhatunk át.

2022. 09. 12. 15:12
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Egységesített, külföldi mintákat is alapul vevő digitális stratégián dolgozunk – mondta el Guller Zoltán, a Digitális Magyarország Ügynökség (DMÜ) vezérigazgatója hétfőn, háttérbeszélgetésen. Szeptembertől tizenegy állami gazdasági társaság és egy költségvetési szerv került át a DMÜ vezérigazgatójának szakmai irányítása alá, év végéig ezeknek a társaságoknak az átvilágítása zajlik. Mint ismert, a jövőben a DMÜ látja el az e-közigazgatással, az informatikával, az e-közigazgatási és informatikai fejlesztések egységesítésével, a kormányzati célú elektronikus hírközlési tevékenységgel, valamint a közigazgatási informatika infrastrukturális megvalósíthatóságának biztosításával kapcsolatos állami feladatokat.

A cél, hogy megszűnjenek az átfedések, ugyanis a különböző társaságoknál mintegy ötezer ember dolgozik, akik 1300 különböző alkalmazást üzemeltetnek. Ezenkívül összesen több mint harminc különböző kormányzati dokumentumot és stratégiát találtak a kormányzati struktúra digitalizációjával kapcsolatban. – Ezek összehangolására, illetve a 2026-ig elvégzendő munka és irányvonalak pontos meghatározására 2022. december 31-ig sort kell keríteni – hangsúlyozta Guller Zoltán.

A kormányzati informatikát egy tető alá szervező állami ügynökség vezetője a Magyar Turisztikai Ügynökség éléről érkezett az új szervezet élére. Mint elmondta, a cél, hogy december 31-ig olyan kormányzati informatikai stratégiát alkossanak, ami mögé odaáll a társadalom, a piaci szereplők, és aminek eredményeként 2026-ig bárki, aki akar, digitális állampolgár lehet.

Ehhez technikai átalakításokra, transzformációra és átfogó stratégiára van szükség

– mutatott rá Guller Zoltán. Úgy fogalmazott, a digitális állampolgárság a digitális azonosíthatóságra épül, és lényegében lehetővé teszi, hogy mobiltelefonra optimalizáltan minden ügyintézés megvalósítható legyen.

A vezérigazgató a Magyar Nemzet kérdésére válaszolva elmondta, az informatika szerepe mára felértékelődött, támogató funkció helyett központi szerepet kapott. Egy jól működő informatikai rendszer segíti az embereket – tette hozzá. Ha minden a tervek szerint halad, akkor január elsejétől az előkészítésből a végrehajtás irányába fordulhat a munka.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Priscilla Du Preez/Unsplash.com)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.