Csaknem kétszáz utasát hagyta cserben a Wizz Air

Újabb reptéri botrányról számolt be a Wizz Air légitársaság egyik magyar utasa, aki 23 órás késéssel érkezett meg Budapestre Abu-Dzabiból – írta meg a Blikk. A beszámoló szerint teljes káosz volt a kommunikáció, a majdnem egy napon át tartó várakozás alatt többször is módosították a járat indulását, így hosszú órákat töltöttek a reptér zárt várótermében, ahonnan nem engedték ki őket, a bőröndjeik pedig még mindig külföldön vannak.

Magyar Nemzet
Forrás: Blikk.hu2023. 01. 31. 9:16
null
Debrecen, 2021. június 7. Felszálláskor emelkedik a Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt. magyarországi székhelyû diszkont légitársaság Eindhovenbe tartó repülõjárata, 62 utassal a fedélzetén, június 5-én a Debrecen nemzetközi repülõtérrõl (Debrecen International Airport). A pandémia járvány miatt elrendelt utazási tilalom után megnyitott a debreceni repülõtér, amely 2001 óta a nemzetközi utazóközönség elõtt is nyitott. A légikikötõ elsõ járatát Eindhovenbe indította és a továbbiakban gépek szállnak majd fel Londonba, Párizsba, Tel Avivba és Larnakára. MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Oláh Tibor
Vélemény hírlevélJobban mondva- heti vélemény hírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz füzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tóth Barnabás – sok magyar utassal együtt – azon a Wizz Air-járaton ült, ami január 27-én 19.50-kor indult volna Abu-Dzabiból Budapestre. A Blikknek elmondott beszámolója szerint az egynapos reptéri tortúra akkor kezdődött, amikor a tervezett indulási időponthoz képest 10-20 perc késéssel bejelentették, hogy a gép technikai problémák miatt mégsem repül Budapestre.

Miközben a több mint kétszáz utas leszállt a gépről, Barnabás a pilótánál érdeklődött, mire lehet számítani. Azt a választ kapta, hogy a repülő valószínűleg csak másnap indul Magyarországra. Miután elhagyták a gépet, este 9 óra körül tájékoztatta őket a légitársaság sms-ben és e-mailben, hogy a Budapestre induló járat csak másnap délelőtt 10 órakor száll majd fel.

„Körülbelül este 9-kor betereltek mindenkit egy reptéri váróba, de mivel már mindenki becsekkolt, így nem lehetett onnan kijönni. Még ételt és italt se tudtam venni, mert nem mehettem ki onnan. Arról tájékoztattak minket, hogy a Wizz Air biztosít majd ingyen szállást és az ahhoz szükséges transzfert, csak egy kis türelmet kérnek a papírmunkákhoz” – mesélte az utas.

Majd este 10 órakor – két órával a járat eredeti indulási ideje után – értesítették őket, hogy egy óra múlva megérkeznek a szállásra induló buszok. Ám a beszámoló szerint ez sem a tervek szerint valósult meg:

 

Én személy szerint hajnali 3-kor jöttem ki a reptérről, abból a váróból, ahová este 9-kor tereltek be. Semmiféle kommunikáció nem volt, alig tudtuk, mi történik. Totál káosz! Amikor kiértünk a reptér elé, még várni kellett a transzferbuszokra, így nagyjából hajnal 4-re értünk a szállodába, ahol fél 5-kor kaptam meg a szállodaszoba kulcsát. Mindezt úgy, hogy azt az infót tudtuk, hogy másnap délelőtt 10 órakor indul a gép

 

– magyarázta a Blikknek.

A beszámoló alapján a kártérítéssel kapcsolatban semmiféle tájékoztatást nem kaptak az utasok. Hozzátették: ha valaki nem szeretné megvárni a közös szervezést, hanem a kezébe venné az irányítást, utólag megtérítik számukra a transzfer és a szállás árát, ám a másnapi járatot már nem tudják számukra biztosítani.

 

Mint kiderült, sokaknak azóta sem érkezett meg a bőröndjük, amivel kapcsolatban azt az információt kapták, hogy majd a héten valamikor visszakapják. Az utas szerint azért nem került fel az összes holmi a gépre, mert a jelentősen kisebb repülő súlyát így akarták csökkenteni.

 

„A Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára. A légitársaság az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér, a járat átütemezéséből fakadó szállás- és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál tudják igényelni a számlák másolatának bemutatásával” – közölte a légitársaság.

Az eredeti, teljes cikk a Blikk oldalán érhető el.

Borítókép: a Wizz Air Hungary egyik felszálló gépe (Fotó: MTVA/Oláh Tibor)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.