Tóth Barnabás – sok magyar utassal együtt – azon a Wizz Air-járaton ült, ami január 27-én 19.50-kor indult volna Abu-Dzabiból Budapestre. A Blikknek elmondott beszámolója szerint az egynapos reptéri tortúra akkor kezdődött, amikor a tervezett indulási időponthoz képest 10-20 perc késéssel bejelentették, hogy a gép technikai problémák miatt mégsem repül Budapestre.
Miközben a több mint kétszáz utas leszállt a gépről, Barnabás a pilótánál érdeklődött, mire lehet számítani. Azt a választ kapta, hogy a repülő valószínűleg csak másnap indul Magyarországra. Miután elhagyták a gépet, este 9 óra körül tájékoztatta őket a légitársaság sms-ben és e-mailben, hogy a Budapestre induló járat csak másnap délelőtt 10 órakor száll majd fel.
„Körülbelül este 9-kor betereltek mindenkit egy reptéri váróba, de mivel már mindenki becsekkolt, így nem lehetett onnan kijönni. Még ételt és italt se tudtam venni, mert nem mehettem ki onnan. Arról tájékoztattak minket, hogy a Wizz Air biztosít majd ingyen szállást és az ahhoz szükséges transzfert, csak egy kis türelmet kérnek a papírmunkákhoz” – mesélte az utas.
Majd este 10 órakor – két órával a járat eredeti indulási ideje után – értesítették őket, hogy egy óra múlva megérkeznek a szállásra induló buszok. Ám a beszámoló szerint ez sem a tervek szerint valósult meg:
Én személy szerint hajnali 3-kor jöttem ki a reptérről, abból a váróból, ahová este 9-kor tereltek be. Semmiféle kommunikáció nem volt, alig tudtuk, mi történik. Totál káosz! Amikor kiértünk a reptér elé, még várni kellett a transzferbuszokra, így nagyjából hajnal 4-re értünk a szállodába, ahol fél 5-kor kaptam meg a szállodaszoba kulcsát. Mindezt úgy, hogy azt az infót tudtuk, hogy másnap délelőtt 10 órakor indul a gép
– magyarázta a Blikknek.
A beszámoló alapján a kártérítéssel kapcsolatban semmiféle tájékoztatást nem kaptak az utasok. Hozzátették: ha valaki nem szeretné megvárni a közös szervezést, hanem a kezébe venné az irányítást, utólag megtérítik számukra a transzfer és a szállás árát, ám a másnapi járatot már nem tudják számukra biztosítani.
Mint kiderült, sokaknak azóta sem érkezett meg a bőröndjük, amivel kapcsolatban azt az információt kapták, hogy majd a héten valamikor visszakapják. Az utas szerint azért nem került fel az összes holmi a gépre, mert a jelentősen kisebb repülő súlyát így akarták csökkenteni.
„A Wizz Airrel szerződéses kapcsolatban álló földi kiszolgáló cég segített az utasoknak szállást foglalni az éjszakára. A légitársaság az esetleges kellemetlenségekért ezúton is elnézést kér, a járat átütemezéséből fakadó szállás- és egyéb költségek visszatérítését az érintett utasok a Wizz Air felületein vagy ügyfélszolgálatánál tudják igényelni a számlák másolatának bemutatásával” – közölte a légitársaság.
Az eredeti, teljes cikk a Blikk oldalán érhető el.
Borítókép: a Wizz Air Hungary egyik felszálló gépe (Fotó: MTVA/Oláh Tibor)