Megint késnek a vonatok, megint a felsővezetékkel van baj

Felsővezeték-hiba miatt átmenetileg nem közlekednek a vonatok a Keszthely–Balatonszentgyörgy és a Zalakomár–Balatonszentgyörgy szakaszon, az arra utazóknak jelentős késésekkel kell számolniuk – tudatta a Mávinform szombat reggel.

Magyar Nemzet
Forrás: MTI2023. 04. 01. 8:41
20200824 budapest nyugati pu ujra forgalomba all az emeletes kiss motorvonat szentkiralyi alexandra kormanyszovivo retvari bence homolya robert mav elnok vezig havran zoltan magyar nemzet
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Frissítés: Felsővezeték-hiba miatt átmenetileg nem közlekedtek a vonatok a Keszthely–Balatonszentgyörgy és a Zalakomár–Balatonszentgyörgy szakaszon, 

az arra utazóknak jelentős késésekkel kellett számolniuk.

A legfrissebb információk szerint a Budapest–Keszthely közötti Balaton InterCity vonatok menetrendje fokozatosan állhat helyre. Hozzátették, hogy továbbra is dízelmozdonyok továbbítják a Tópart InterCity vonatokat a Balatonszentgyörgy–Zalakomár vonalszakaszon, 

így a Budapest–Nagykanizsa között közlekedő Tópart InterCity vonatok menetideje még meghosszabbodik 30-50 perccel.

 

Korábban a vállalat arról tájékoztatott, hogy a reggeli Keszthely–Budapest közötti sebesvonat nem közlekedik, míg a Nagykanizsa–Budapest–Déli pályaudvar közötti reggeli Tópart InterCity jelentős késéssel jár.

A Keszthelyről 6.48-kor a Déli pályaudvarra induló Balaton InterCity helyett Fonyódig pótlóbusz közlekedik, ahogy a Fonyódról Keszthelyre 6.32-kor induló személyvonat helyett is.

A Mávinform szerint egyes vonatokat dízelmozdonyokkal továbbítanak a meghibásodás által érintett szakaszon. A Tópart és a Balaton IC vonatok felármentesen igénybe vehetők Budapest–Keszthely, illetve Budapest–Nagykanizsa között – közölte a társaság. 

Szerdán szintén a felsővezetékkel volt a baj, igaz, akkor Székesfehérvárról volt lehetetlen küldetés eljutni a fővárosba, reggel, a hivatalosan 8.37-kor induló vonat még tíz órakor is a hatos vágányon várakozott. Az MTI akkor azt írta, hogy felsővezeték-szakadás volt a Déli pályaudvar és Kelenföld között, emiatt egy vágányon szünetelt a vonatforgalom. 

Elméletben ez azt jelentette, hogy a Budapest–Győr–Hegyeshalom, a Budapest–Székesfehérvár–Nagykanizsa és a Budapest–Pusztaszabolcs–Pécs vonalakon 15-30, esetenként 30-60 perccel nőhet a menetidő. A gyakorlatban volt olyan szerelvény, amely órákig vesztegelt a székesfehérvári vasútállomáson, és miután több vonat is késve érkezett Nagykanizsa irányából, a hangosbemondón arról tájékoztattak, hogy az adott járat 

bizonytalan ideig nem indul el.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: Havran Zoltán)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.