Korábban Őrsi Gergely II. kerületi szocialista polgármester mások mellett amiatt vonta kérdőre a Karácsony Gergely-féle fővárosi vezetést, mert az 56-os, az 56A, az 59-es és a 61-es budai villamosvonalakat érintő munkálatokba becsúszott egy „apró” hiba. Mégpedig a következő: akadálymentes villamoshoz nem akadálymentesített megálló létesült. „Sajnos a megállók felújítása sem (lett) teljes, hiszen 2023-ban már talán nem kegy, hanem alap hozzáállás, hogy egy villamosmegálló legyen akadálymentes, pláne, ha amúgy is hozzá kell nyúlni” – írta elkeseredettségében a kerület vezetője.
Vitézy Dávid korábbi közlekedési államtitkár fel is vetette, úgy értesült, a Walter Katalin vezette BKK-t valamiért kihagyták a beruházásból, miközben az összes korábbi, ehhez hasonló projektet (amelyek az alacsonypadlós CAF-villamosokat képessé tették az egyes vonalakon történő közlekedésre) ők menedzselték, így a Bartók Béla úton vagy az Alkotás utcában is.
A Mandiner kérdezte ugyan a szintén baloldali főpolgármestert és stábját, mégis hogy sikerült ezt összehozni, de végül csak a BKK-tól kaptak választ: ebben kifejtik, azokat a megállókat tették akadálymentessé – Kelemen László utca, Zuhatag sor, Heinrich István utca –, melyek eredeti hossza nem volt elegendő a CAF-villamosok közlekedtetéséhez. A többi megállót pedig nem akadálymentesítették, „az nem is volt feladata a vállalkozónak”, mert a vonal fejlesztésének célja kizárólag az újonnan érkező villamosok működtetéséhez szükséges feltételek megteremtése – pályafelújítás, kitérőcsere és áramellátás fejlesztése – volt.
Karácsonyék villamosfelújítása a Hegyvidéken sem aratott nagy sikert
Csakhogy a Mandiner cikkét követően az RTL is bemutatott egy riportot, amiben ugyancsak egy nyári villamosvonal-felújításról esik szó. Ez sem úgy sikerült, mint ahogy azt a helyiek elvárták volna.
A csatorna nézői arra hívták fel a figyelmet, hogy
azután is csak araszolnak az 59-es villamosok a XII. kerületben az Apor Vilmos tér utáni szakaszokon, hogy augusztus második felében két hétre lezárták azokat. De mint mondták az arra közlekedők, hogy az összes porladó-rothadó talpfát sem cseréltette ki a fővárosi közlekedési vállalat, és a járatok által kibocsátott zaj sem csökkent.
Minderre a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) úgy reagált a csatornának, hogy a lakók félreértettek valamit. Ők ugyanis azt hitték, felújítást végeztek abban az időszakban, mikor pótlóbuszok jártak a villamosok helyett, de mint azt elárulták:
mindösszesen karbantartás, illetve javítás fért bele a tömegközlekedési cég büdzséjébe.
30 millió forintért 160 darab talpfát és 288 méter sínt cseréltek ki, vallotta be a vállalat, amely szerint is jobb lenne a teljes felújítás, de ez milliárdokba kerülne. Marad helyette a sínek gépi kenése – ez csökkentheti a zajhatást, amire szintén érkezett panasz –, mindazonáltal ezt sem vihetik túlzásba, mert ez a szakasz hegyi pályának minősül, ügyelni kell arra, hogy a fékút-távolságok ne növekedjenek.
A Mandiner mindeközben úgy értesült,
a Hegyvidéki Önkormányzat megkereste az ügyben a BKK-t, ám az a válasz érkezett, hogy nincs pénz.
A XII. kerület ugyanakkor továbbra is keresi a megoldást a problémára, erről később adnak tájékoztatást – írja cikkében a Mandiner.
Korábbi cikkünkben mi is beszámoltunk arról, hogy mennyire nem sikerült a hűvösvölgyi villamosvonal idén nyári felújítása.