– A díjmentes szakaszokon közlekedő személygépjárművek 97,3 százaléka rendelkezik matricával, ezért a főpolgármester azon aggálya, hogy az egységesen fizetős M0 a mai állapothoz képest érdemi budapesti többletforgalmat generál, nem alapos – fogalmazott Vitézy Dávid közlekedési szakember, volt közlekedési államtitkár az M0-s körgyűrű eddig díjmentes szakaszainak fizetőssé tétele kapcsán.
Vitézy sokkal inkább azt tartaná Budapest szempontjából jogos felvetésnek, hogy a körgyűrűből eredő díjbevételek segítsenek a budapesti agglomeráció megoldatlan és régóta fájóan hiányzó kötött pályás fejlesztéseinek finanszírozásában.
Példaként említette a HÉV-ek fejlesztését – ami uniós források híján elakadt az elmúlt évben.
Borítókép: Karácsony Gergely és Gyurcsány Ferenc (Fotó: Kurucz Árpád)