Jönnek az elkülönített biciklisávok a Szent István körúton is + videó

Az úgynevezett fővárosi közösségi költségvetés nyertes projektjeként valósul meg a „kerékpározás biztonságát növelő” fejlesztés a Szent István körúton. A Nyugati tér irányába a parkolósáv helyén pollerekkel védett kerékpársávot, más szakaszokon a buszok és a biciklizők közlekedését segítő közös sávokat alakítanak ki. A Nyugati tér és a Jászai Mari tér között továbbra is kétszer két forgalmi sáv áll majd az autóval közlekedők rendelkezésére. A kivitelezést az időjárás függvényében október végén vagy november elején kezdi meg a Budapest Közút Zrt. A Budapesti Közlekedési Központ (BKK) arról azonban nem tett említést, hogy veszélyes kátyúkkal vannak teli a fővárosi utak szélén az elmúlt években kialakított biciklisávok, például az Üllői úton.

2023. 10. 27. 17:47
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nyugati tér és a Margit-sziget két nagyon fontos és népszerű közlekedési, találkozási pont. A két helyszínt legtöbben a Szent István körúton közelítik meg, a BKK adatai szerint sokan biciklivel. A Szent István körút az egyetlen szakasza a pesti Nagykörútnak, ahol még nem létesült biciklisáv, emiatt sokan a járdán, a gyalogosok között kerékpároznak – indokolták a fejlesztés szükségességét.

Fotó: BKK/Nyirő Simon

Ez a javaslat lett a közösségi költségvetés egyik nyertes ötlete, amelyet most megvalósítanak. Az autóval közlekedőknek a Nyugati tér és a Jászai Mari tér között – a Ferenc körúthoz hasonlóan – megmarad a kétszer két forgalmi sáv. Az üzletek rakodóhelyeit a mellékutcák torkolataiba helyezik át. Az Oktogon felé vezető oldalon a Nyugati tér előtt közös BKK-kerékpársávot alakítanak ki, a Margit híd irányában a jelenlegi busz-kerékpársávot továbbra is használhatják a buszok és a kerékpározók.

A Szent István körút egyes, ma parkolósávként használt szakaszain pollerekkel védett kerékpársávokat is kialakítanak. Budai irányban megmarad a Visegrádi és a Tátra utca közötti busz-kerékpársáv, a Nyugati tér és a Jászai Mari téri villamosmegálló közötti hiányzó szakaszokon pedig kerékpársávot alakítanak ki.

A Szent István körút új közlekedési rendjének tervezésekor a szakemberek felhasználták az Üllői úti és Váci úti védett kerékpársávok kialakítása óta nyert tapasztalatokat, több módosítás után alakult ki a végleges verzió

– közölte a BKK, amely szerint népszerűek az első „védett” kerékpársávok az Üllői és a Váci úton. Forgalomszámlálási adataik szerint áprilishoz képest az Üllői út kerékpáros forgalmában 242 százalékos a növekedés szeptember végére, míg a Váci úton ez az érték 170 százalék körüli, de szeptember elején a Váci út esetében is meghaladta a kétszáz százalékot.

Arról nem tett említést a fővárosi cég, hogy veszélyes kátyúkkal vannak teli a budapesti utak szélén kialakított biciklisávok, például az Üllői úton.

Fotó: Bognár Ferenc

A budapesti biciklisávokat a rolleresek is használják, akik számára az ilyen kátyúk és hiányzó csatornafedelek életveszélyesek is lehetnek, ha nem veszik észre még időben, és nem tudják kikerülni azokat.

Az Üllői úti biciklisáv kellős közepén hiányzó csatornafedél már több hónapja nem tűnt fel a főváros vezetésének (Fotó: Bognár Ferenc)

Az Üllői úti biciklisáv eleje a belváros felé ilyen kátyúkkal van tele:

Fotó: Bognár Ferenc

Nemcsak a balesetveszélyes kátyúk okoznak problémát az elkerített kerékpársávoknál, hanem az állandósuló dugókra, a megnövekedett menetidőre is panaszkodnak az autósok.

Borítókép: BKK

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.