A Nyugati tér és a Margit-sziget két nagyon fontos és népszerű közlekedési, találkozási pont. A két helyszínt legtöbben a Szent István körúton közelítik meg, a BKK adatai szerint sokan biciklivel. A Szent István körút az egyetlen szakasza a pesti Nagykörútnak, ahol még nem létesült biciklisáv, emiatt sokan a járdán, a gyalogosok között kerékpároznak – indokolták a fejlesztés szükségességét.
Ez a javaslat lett a közösségi költségvetés egyik nyertes ötlete, amelyet most megvalósítanak. Az autóval közlekedőknek a Nyugati tér és a Jászai Mari tér között – a Ferenc körúthoz hasonlóan – megmarad a kétszer két forgalmi sáv. Az üzletek rakodóhelyeit a mellékutcák torkolataiba helyezik át. Az Oktogon felé vezető oldalon a Nyugati tér előtt közös BKK-kerékpársávot alakítanak ki, a Margit híd irányában a jelenlegi busz-kerékpársávot továbbra is használhatják a buszok és a kerékpározók.
A Szent István körút egyes, ma parkolósávként használt szakaszain pollerekkel védett kerékpársávokat is kialakítanak. Budai irányban megmarad a Visegrádi és a Tátra utca közötti busz-kerékpársáv, a Nyugati tér és a Jászai Mari téri villamosmegálló közötti hiányzó szakaszokon pedig kerékpársávot alakítanak ki.
A Szent István körút új közlekedési rendjének tervezésekor a szakemberek felhasználták az Üllői úti és Váci úti védett kerékpársávok kialakítása óta nyert tapasztalatokat, több módosítás után alakult ki a végleges verzió
– közölte a BKK, amely szerint népszerűek az első „védett” kerékpársávok az Üllői és a Váci úton. Forgalomszámlálási adataik szerint áprilishoz képest az Üllői út kerékpáros forgalmában 242 százalékos a növekedés szeptember végére, míg a Váci úton ez az érték 170 százalék körüli, de szeptember elején a Váci út esetében is meghaladta a kétszáz százalékot.
Arról nem tett említést a fővárosi cég, hogy veszélyes kátyúkkal vannak teli a budapesti utak szélén kialakított biciklisávok, például az Üllői úton.
A budapesti biciklisávokat a rolleresek is használják, akik számára az ilyen kátyúk és hiányzó csatornafedelek életveszélyesek is lehetnek, ha nem veszik észre még időben, és nem tudják kikerülni azokat.
Az Üllői úti biciklisáv eleje a belváros felé ilyen kátyúkkal van tele:
Nemcsak a balesetveszélyes kátyúk okoznak problémát az elkerített kerékpársávoknál, hanem az állandósuló dugókra, a megnövekedett menetidőre is panaszkodnak az autósok.