Az összekötő út nagymértékben segíti a Pátyon, Biatorbágyon és a környéken lakók életét – hangsúlyozta Gulyás Gergely, a Miniszterelnökséget vezető miniszter pénteken Pátyon, az út és a kapcsolódó létesítményeinek átadó ünnepségén.
Rámutatott, hogy a most elkészült út nagy segítség az itt élőknek, mert ezáltal meg fog szűnni az átmenő forgalom, amely eddig a környéken élőket terhelte. Páty és Budajenő lakossága sokkal könnyebben fogja elérni az M1-es autópályát, és ennek következtében a Budakeszin áthaladó autóforgalom is jelentősen csökkenni fog.
„Budapest és térsége legnagyobb problémájának egy kis szeletét most orvosolni tudjuk”
– mondta a miniszter, utalva arra a rendszerváltást követően elindult és máig is tartó folyamatra, hogy Budapestről kiköltöznek, Pest vármegyébe pedig beköltöznek az emberek.
Menczer Tamás, a Külgazdasági és Külügyminisztérium (KKM) kétoldalú kapcsolatokért felelős államtitkára és a térség, Pest vármegye 2. számú választókerületének Fidesz–KDNP-s országgyűlési képviselője elmondta, hogy már képviselőjelöltként közel 300 beszélgetést folytatott le a választókerületében élőkkel, amelyből kiderült, hogy a Buda környéki emberek nagyon szeretnék ezt az autópálya-lehajtót, ezért meg is kellett valósítani.
„A választókerületem felét érinti nagyjából ez a beruházás és több tízezer ember mindennapjait teszi majd könnyebbé”
– fogalmazott az államtitkár.
A politikus felhívta a figyelmet, hogy kétfajta politikai képviselői felfogás létezik: az egyik – amelyet a politikai közössége és ő is képvisel – arról szól, hogy meg kell kérdezni az embereket arról, mi az, amit szeretnének. A másik felfogás szerint – és ez az, amit Brüsszelben és a baloldalon képviselnek –, megmondják majd az embereknek, hogy miről mit kell gondolniuk.
A II. ütem építése már folyamatban van, ennek során elkészül a Páty nyugati elkerülő. Az útszakasznak köszönhetően a Pátytól északra és keletre lévő települések – Telki, Budajenő és Budakeszi – megközelítésénél tehermentesülnek a Páty központjában található – jelenleg is használt – balesetveszélyes és szűk utcák. Az 1,4 kilométer hosszúságú útszakasz várhatóan 2024 tavaszán készül el.
A teljes beruházás kivitelezése nettó 4,4 milliárd forint kormányzati forrásból valósul meg.