Fontos vasútdiplomáciai sikert ért el a MÁV

A megszerzett tisztség révén továbbra is alkalom adódik a MÁV–Volán-csoport eredményeinek nemzetközi színtéren való bemutatására.

2023. 12. 16. 9:56
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Nemzetközi Vasútegylet (UIC) 2023. december 13-án megrendezett 37. Európai regionális közgyűlése ismételten Pafféri Zoltánt választotta meg a szervezet európai vezető bizottsága (EMC) kelt-közép-európai képviseleti tagjának – derül ki a MÁV tájékoztatásából. A mandátum a 2024–2025-ös időszakra szól. 

Az újbóli megválasztás fontos vasútdiplomáciai sikerként értékelhető a MÁV számára, mivel a tisztség révén továbbra is alkalom adódik a MÁV–Volán-csoport eredményeinek nemzetközi színtéren való bemutatására. 

A regionális képviseleti státusnak köszönhetően a MÁV érdekérvényesítési ereje fokozódhat a Nemzetközi Vasútegyletben. A MÁV 2013 óta folyamatosan részt vesz az európai grémium munkájában, bizonyítva a vasúti szektor fejlesztése melletti elkötelezettségét. A december 13-i európai regionális közgyűlésen megválasztották a következő, 2024–2025-ös ciklusra szóló európai regionális kollégiumot. Az európai régió elnöke első alkalommal Luigi Ferraris lesz az olasz FSI csoport részéről. A tagok között továbbra is szerepelnek az európai vasúttársaságok zászlóvivői az SNCF, a DB, a PKP, az LDz, a ProRail vagy a Network Rail képviseletében. 

A tisztújítás mellett az európai régió 2023-as év eredményeit is megvitatták a résztvevők a magas szintű ülésen.

 A szintén december 13-án tartott európai vezető bizottság értekezlet résztvevői – első alkalommal – interaktív workshopon vitatták meg a 2024–25-ös európai munkatervet, hogy meghatározzák a következő két év kulcsfontosságú területeit. Olyan innovatív vasúti megközelítésekről és megoldásokról egyeztettek a jelenlévő vezetők, mint a Digitális ikrek koncepciója a digitális vasúti térben vagy az európai vasúti árufuvarozást forradalmasító DAC-rendszer, azaz a digitális automata központi ütközőkészülék bevezetése. 

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Lakatos Péter)

 

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.