Mindenki jobban jár, ha elintézi ügyeit még az igazgatási szünet előtt

Érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról.

Forrás: MTI2023. 12. 12. 17:07
Budapest, 2022. június 22. Egy Kormányablak a Józsefvárosban, a fõváros VIII. kerületében, a Baross utcában, amely egy integrált ügyfélszolgálati iroda, ahol az állampolgárok jelenleg több, mint 2500 féle ügykört intézhetnek, kezdeményezhetnek, illetve kaphatnak tájékoztatást az eljárás menetérõl. MTVA/Bizományosi: Róka László *************************** Kedves Felhasználó! Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû – különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi – igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt. Fotó: Róka László
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

A Miniszterelnökség azt javasolja, hogy a kormányablakokban és kormányhivatali ügyfélszolgálatokon még december 22-e előtt mindenki intézze el előre tervezhető ügyeit. A december 27–29. közötti igazgatási szünet alatt korlátozott nyitvatartással országszerte 22 kormányablak és a Központi Okmányiroda fogadja majd az ügyfeleket.

Az ügyintézés előtt érdemes a kormányhivatalok honlapján tájékozódni a rendkívüli nyitvatartásokról. 

A két ünnep közötti három munkanapon vármegyénként egy, a fővárosban három kijelölt kormányablakban lesz lehetőség 9–14 óra között személyi igazolvánnyal, útlevéllel, vezetői engedéllyel, lakcímigazolással, ügyfélkapu-regisztrációval, nemzeti egységes kártya (NEK)-regisztrációval, európai egészségbiztosítási kártya igénylésével, tajkártyamásolat kiadásával, illetve rendszeres létfenntartási támogatás iránti kérelem beadásával kapcsolatos ügyintézésre – sorolták.

Továbbá a Központi Okmányirodában szintén 9 és 14 óra között lehet majd személyazonosításra alkalmas okmányokkal kapcsolatos ügyet, valamint ügyfélkapu- és NEK-regisztrációt intézni, valamint sürgősségi és azonnali – három, illetve egy napon belüli – útleveleket átvenni.

Az online beérkezett kérelmek (például vezetői engedély hosszabbítása, online lakcímbejelentés) feldolgozására nem lesz lehetőség az igazgatási szünetben, ezeket a kormányablakok csak 2024. január 2-tól intézik – közölték. Kiemelték: 

a kormányhivatalok és járási hivatalok a halaszthatatlan hatósági feladataikat az igazgatási szünetben is ellátják, azonban a folyamatban lévő eljárások határidejébe az igazgatási szünet időszaka nem számít bele.

A kormányhivatalok által működtetett vizsgaállomásokon és a földhivatalokban szintén szünetelni fog a félfogadás, utóbbiak január 3-án nyitnak – tájékoztatott a Miniszterelnökség.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Róka László )

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.