Hatvan éve állt szolgálatba az „NDK csodamentő” – hívta fel a figyelmet az Országos Mentőszolgálat a közösségi oldalán.
Új típusú, méreteiben rendkívül impozáns járművel gyarapodott az Országos Mentőszolgálat rohamkocsi-parkja 1964-ben. Az első Robur mentőautó betegterét a Medicor Művek gépjárműveket átalakító részlegében Aradi László tervezőmérnök tervei alapján alakították ki, a jármű karosszériájának átalakítását, a hátsó ajtók beépítését már korábban elvégezték. A gyakorlati kivitelezés dr. Felkai Tamásnak, a rohamkocsi-szolgálat főorvosának szakmai útmutatása alapján történt, a megkülönböztető hang- és fényjelzést pedig utólag a Mentőszolgálat munkatársai helyezték el a gépkocsin – emlékeztetnek. Hozzátették: a többi Robur mentőautó már az Országos Mentőszolgálat belső, házilagos átalakításában, a Markó utcai szerelőműhelyben készült el.
A Robur LO 2500-as típusú, 3346 köbcentis és hetven lóerős rohamkocsik az 1970-es évekig, a Mercedesek elterjedéséig futottak
– emelték ki. Hozzátették: a tekintélyt parancsoló, de gyengébb motorteljesítményű Roburok emelhető-állítható hordágyukkal, nívósan kivitelezett fiókos szekrénysorukkal és kézmosócsappal ellátott komfortos betegterükkel a maguk idején ideális darabjai voltak a rohamkocsi-szolgálatnak.
A kultikus mentőautó ma is megtekinthető a Kresz Géza Mentőmúzeum veterángarázsában – hívták fel a figyelmet.