Európa legnagyobb oválpályája épül Zalaegerszegen

A ZalaZONE járműipari tesztpálya legnagyobb elemén kétszázzal lehet majd száguldani.

Forrás: Zaol2024. 03. 01. 15:16
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Európa legnagyobb nagy sebességű oválpályáját építik a Duna Aszfalt munkatársai – adta hírül a Zala vármegyei hírportál (Zaol). A hírportál beszámolója szerint nagy sebességű, hosszú távú tesztelést tesz lehetővé valós körülmények között a járműveknek az a High Speed Oval (HSO) pályamodul, aminek már nagyban folyik az építése Zalaegerszegen, a ZalaZONE járműipari tesztpályán . 

Az európai viszonylatban is unikumnak számító beruházás jövőre készül el, heteken belül pedig megérkezik az az aszfaltozógép, amely a világon egyedülálló módon tud ilyen speciális munkát végezni. Az AVL-ZalaZONE Kft. ügyvezető igazgatója elmondta:

a pálya teljes hossza 4,4 kilométer lesz, a parabola kanyarok 45 fokos dőlésszögben készülnek, az úgynevezett neutrális sebesség pedig 200 kilométer/óra lesz a felső kanyarban.

A tervek szerint jövő tavasszal adják át az oválpályát, így elkészülnek a tervezett alapelemekkel a ZalaZONE járműipari tesztpályán – tette hozzá Hamar Zoltán.

A tesztpályát üzemeltető vegyesvállalat sikeressége nem kérdőjelezhető meg, a kormány 2016-os döntése jó döntés volt

– jelentette ki Palkovics László, az Autóipari Próbapálya Zala (APZ) Kft. ügyvezető igazgatója. A mostani beruházásról szólva hozzátette, hasonlóan működik, mint az amerikai NASCAR versenyek döntött pályája, ahol a meredek falra hajtanak fel az autók. 

Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos hangsúlyozta, a 260 hektáros zalaegerszegi létesítmény a világ legmodernebb tesztpályája. – Szerencsére a kivitelezők februárban végig tudtak dolgozni, időre végeznek a tervezett munkával – mondta a politikus.

Pék János, a Duna Aszfalt Zrt. fő-építésvezetője, projektvezető hozzátette, a déli íven a töltésépítés utolsó ötven centiméterénél tartanak. Erre a speciálisan stabilizált háttöltésre kerül majd tavasszal a végső pályaszerkezet. Az ovális pálya ideális környezetet biztosít az aerodinamikai jellemzők, például a légellenállás és a hűtési hatékonyság tesztelésére, mégpedig különböző sebességi tartományban.

Borítókép: A készülő zalaegerszegi tesztpálya (Forrás: Zaol/ZZ)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.