Európa legnagyobb nagy sebességű oválpályáját építik a Duna Aszfalt munkatársai – adta hírül a Zala vármegyei hírportál (Zaol). A hírportál beszámolója szerint nagy sebességű, hosszú távú tesztelést tesz lehetővé valós körülmények között a járműveknek az a High Speed Oval (HSO) pályamodul, aminek már nagyban folyik az építése Zalaegerszegen, a ZalaZONE járműipari tesztpályán .
Az európai viszonylatban is unikumnak számító beruházás jövőre készül el, heteken belül pedig megérkezik az az aszfaltozógép, amely a világon egyedülálló módon tud ilyen speciális munkát végezni. Az AVL-ZalaZONE Kft. ügyvezető igazgatója elmondta:
a pálya teljes hossza 4,4 kilométer lesz, a parabola kanyarok 45 fokos dőlésszögben készülnek, az úgynevezett neutrális sebesség pedig 200 kilométer/óra lesz a felső kanyarban.
A tervek szerint jövő tavasszal adják át az oválpályát, így elkészülnek a tervezett alapelemekkel a ZalaZONE járműipari tesztpályán – tette hozzá Hamar Zoltán.
A tesztpályát üzemeltető vegyesvállalat sikeressége nem kérdőjelezhető meg, a kormány 2016-os döntése jó döntés volt
– jelentette ki Palkovics László, az Autóipari Próbapálya Zala (APZ) Kft. ügyvezető igazgatója. A mostani beruházásról szólva hozzátette, hasonlóan működik, mint az amerikai NASCAR versenyek döntött pályája, ahol a meredek falra hajtanak fel az autók.
Vigh László országgyűlési képviselő, miniszteri biztos hangsúlyozta, a 260 hektáros zalaegerszegi létesítmény a világ legmodernebb tesztpályája. – Szerencsére a kivitelezők februárban végig tudtak dolgozni, időre végeznek a tervezett munkával – mondta a politikus.
Pék János, a Duna Aszfalt Zrt. fő-építésvezetője, projektvezető hozzátette, a déli íven a töltésépítés utolsó ötven centiméterénél tartanak. Erre a speciálisan stabilizált háttöltésre kerül majd tavasszal a végső pályaszerkezet. Az ovális pálya ideális környezetet biztosít az aerodinamikai jellemzők, például a légellenállás és a hűtési hatékonyság tesztelésére, mégpedig különböző sebességi tartományban.