A repülőgép 2024. február 8-i első felszállása után megkezdett tesztelési menetrend az utolsó fázisába lépett, a gyártási folyamat befejező szakaszában földi és légi teszteket végeznek – közölte Szalay-Bobrovniczky Kristóf. A tesztelés jelenlegi szakaszában speciális, NATO kommunikációs eszközök beépítése és ezek validációja történik, majd a munkálatok befejezésére visszatér Brazíliába. A miniszter elmondta: a repülőgép jelenleg még nem magyar lajstrom alatt repül. Hivatalos átadása, ezzel együtt magyar lajstromba kerülése őszre várható.
A mobilitás minden haderő alapvető igénye, amely egyre nagyobb mértékben teszi szükségessé a légiszállítás fejlesztését is
– emlékeztetett a miniszter.
Nem csupán a logisztikai támogatás gyorsasága, hanem – figyelembe véve Magyarország távoli küldetésekben történő aktív szerepvállalását – a személyi állomány és az utánpótlás egyre nagyobb távolságba való kijuttatása indokolja a kor színvonalának megfelelő, nagy szállítókapacitással rendelkező katonai szállítórepülőgépek alkalmazását.
Magyar Honvédség (MH) az AN–26-os katonai szállítórepülőgépek hadrendből történő kivonása és az egyre növekvő katonai szállítási igények nyomán 2024-ig két Embraer KC–390 típusú szállítórepülőgépet szerez be, amelyekkel az MH újabb képességgel bővül a katonai légiszállítás terén. Az akár 26 tonna hasznos terhet is szállítani képes géptípus magyar változata alkalmas lesz légi utántöltésre, és intenzív ellátásra szoruló betegek/sérültek ápolására szolgáló betegágyak befogadására is. A két szállító légi jármű tervezetten 2024 év végéig érkezik véglegesen Magyarországra.