Felújítások lesznek az M7-esen nyáron is

Székesfehérvár és az M0-s autóút között.

2024. 06. 19. 11:46
Berettyóújfalu, 2019. október 23.
Aszfaltterítõ gépsor munka közben. Folyamatos a kivitelezés az M4-es autópálya 26.5 kilométeres, román határig érõ, Berettyóújfalu és Nagykereki közötti befejezõ szakaszán. A haladó-, elõzõ- és leállósávos útpálya végén épül az új határátkelõ infrastruktúrája is.
MTVA/Bizományosi: Oláh Tibor 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû  különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi  igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.
Fotó: MTVA/Oláh Tibor
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Olyan szintű állagromlás állt be az M7-es autópályán, hogy a felújítási munkálatokkal még a nyári vakáció alatt sem tudnak leállni – közölte a Magyar Koncessziós Infrastruktúra-fejlesztő (MKIF) Zrt. A múlt évhez hasonlóan idén is úgy tervezték, hogy a vakáció ideje alatt nem lesznek előre tervezett munkák Budapest és a Balaton (Balatonvilágos) között az M7-es autópályán, viszont

az útburkolat állagromlása miatt és így az utazóközönség biztonságának érdekében több helyen is elkerülhetetlenné vált a felújítás.

A munkák egy része már nem várhat őszig. Azokat a nyári hónapokban el kell végezni – tudatták.

Hogy a legkevésbé akadályozzuk a nyári szezonális forgalmat, a munkák ütemezésekor csak azokon a szakaszokon fognak munkát végezni, ahol már most is három forgalmi sáv áll a közlekedők rendelkezésére, és ezt is a forgalmi szempontból kevésbé terhelt napokon

– jelentette be a társaság.

Ez a gyakorlatban azt jelenti, hogy csak kedd és péntek között lesznek terelések és munkavégzés, június és július hónapban – augusztusban viszont nem. Csak a Budapest felé tartó oldalon, Székesfehérvár és az M0-s autóút közötti szakaszon dolgoznak, és ott is csak úgy, hogy két sávon biztosítani tudják a folyamatos haladást. De lesz, amikor pihenőhelyen, csomóponti ágon végzik a felújítást. Ilyenkor ott zárás is lehetséges. Erről előre és időben tájékoztatást adnak. Fontos azonban, hogy az őszi időszakban elkerülhetetlen lesz, hogy a Balaton felé tartó oldalon is folytassák a feladatok elvégzését.

Az M7 autópálya Érd és Székesfehérvár közötti szakaszán az aszfaltburkolat átlagéletkora meghaladja a 15 évet. Az utóbbi időben a pálya ezen szakaszának állapota több helyen is gyorsan romlott.

Ezért ezen az 54 kilométeres szakaszon a nyári időszakban, legalább 8 kilométer sávhosszban cserélni kell a tönkrement burkolatot. A sávhossz azt jelenti, hogy ha egy kilométeres autópálya-szakasz mindkét oldalán mindkét sávot, a külsőt és a belsőt is megújítják, az négy kilométernek felel meg.

Az M7-es nyári felújítása is része Magyarország legnagyobb gyorsforgalmiút-felújításának. Ennek során a 2023 és 2025 közötti három évben az MKIF Zrt. által üzemeltetésre, felújításra átvett 1237 kilométerből 538 kilométer út újul meg. Csak az M7-esen idén közel másfél millió négyzetméteren terítenek le új burkolatot.

Borítókép: Illusztráció (Forrás: MTVA/Oláh Tibor)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.