A pesti oldal után a mostani sétánkat Újbudán kezdtük meg. Az Etele út felől mentünk a Móricz Zsigmond körtér felé, és megnéztük, hogyan néznek ki a kialakított és nagy csinnadrattával átadott biciklisávok. Egyrészt csúcsidőben alig találtunk biciklist a kialakított sávokon, de ahogy az a képeken is jól látszik, több helyen a járdán vezették el a biciklis forgalmat, amely kettévágja a járdát és veszélyesebbé teszi a közlekedést gyalogosnak és biciklisnek egyaránt.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/Xnfbj_Gp7k3z_EwKLlKY3p0hhOzt4fDHRg4mEZ49jiE/fit/685/456/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzMzYjZmMjAzMTc4ZTQ2ZWRhZmEwMDQ3MWQyMjFkYWE3.jpg)
A Bocskai út szélső sávjában jár a buszos és a kerékpáros, a másikban áll a dugó
Gyakran előforduló jelenség a buszsávokban kialakított biciklisávoké, amelyek sok esetben aztán kanyarodó sávok is lesznek. Ez erőteljesen megnehezíti minden szereplő közlekedését.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/98Ob2tOm5WNPkRqSY_bIigYu4uJGdInzep7rRmNSkvU/fit/1076/717/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2M0MmE2MjAzYzRmNTRkN2E5OTZjYTE0MzU0ZjdmNjAy.jpg)
A rendkívüli veszélyesség mellett még kihasználatlan is a buszsávba irányított bicikliút, hiszen alig látni olyan közlekedőt, aki ezen a szép napon, csúcsidőben használta volna a kerékpároknak kialakított sávot.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/K2y8D9lRdBRpzTsgHiNidWohIORH1nWuk1Fe2ai1rLg/fit/1106/737/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQ2ZjU2OTFhZTI0ZjQ5OGU5N2Y0YmYxYzBkOGU0NDBh.jpg)
Bartók Béla út: üres biciklisávok
A Móricz Zsigmond körtértől, a Bartók Béla úton szintén létesültek biciklisávok, amelyek egy sávot vettek el az autósoktól, akik emiatt egy sávba kényszerültek, és ez jelentősen nehezítik a közlekedést Budapest legnépesebb kerületében. A biciklisáv a legtöbbször itt is üres.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/1bsWZW6BohANCqrX1rq0yBYu9IcZIufVsBBPabvQZqE/fit/1117/745/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzhiNWZjYWE2OWQ2NTQ5Y2M4OGUwOTUxNjZlYTI3YzY2.jpg)
Az Alkotás úton előbb kerékpársáv, majd buszsáv és kerékpársáv
Ezután megnéztük, Buda más területein milyen megoldások születtek, és így találtunk rá az Alkotás úton lévő bicikliútra.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/pRvtUJonTr2w1pubyTevC1URTl9yWQqCdALyZTN8-so/fit/1200/800/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50L2Q4MzRjMmU0MTdlMDRhY2Y5MzcyMTE5NDI0NjNkY2M0.jpg)
Ahol a korábbiakhoz hasonlóan a buszsávban van elvezetve a bicikliút, ami szintúgy fennakadásokat okoz, amikor továbbhaladunk a Krisztina körúton a Széll Kálmán tér felé – ahol nincs meglepetés, az autósok sávjából van leválasztva a biciklisáv, amely természetesen kihasználatlanul díszlik az út szélén. A Széll Kálmán térig a buszsávban folytatódik a bicikliút és akadályozza a tömegközlekedés zavartalan menetét.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/CBOpi6N-uyxlTWaeZYzb1N8zjpXCNI6SV4VvZFhBytI/fit/1200/504/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzQwNDExMmQzOGJjYjRjZmJiMDhmMzM1OTE3MWM3YjRl.png)
A Széll Kálmán tér és az Alkotás út kereszteződésében szinte mindig dugó van, akármelyik irányba mennénk. Az autósok idegesek, folyamatos a dudálás, nagy a feszültség, és a kerékpárosok is veszélyben vannak.
![](https://cdn.magyarnemzet.hu/2024/06/TA_AXxtM8U131ewBf-AEcS3EmqT9RNcErLaLNc3p80M/fit/1081/721/no/1/aHR0cHM6Ly9jbXNjZG4uYXBwLmNvbnRlbnQucHJpdmF0ZS9jb250ZW50LzEwNzhhNWJkNzM5OTRjMDdhYTUzOGZlNTI0YTVhOGEz.jpg)
Ahogy korábbi cikkünk végén is írtuk, nem azzal van a probléma, hogy épülnek bicikliutak vagy kialakítanak biciklisávokat, hanem hogy ez sok esetben meggondolatlanul és a többi közlekedő hátrányos megkülönböztetésével történik.