A pesti oldal után a mostani sétánkat Újbudán kezdtük meg. Az Etele út felől mentünk a Móricz Zsigmond körtér felé, és megnéztük, hogyan néznek ki a kialakított és nagy csinnadrattával átadott biciklisávok. Egyrészt csúcsidőben alig találtunk biciklist a kialakított sávokon, de ahogy az a képeken is jól látszik, több helyen a járdán vezették el a biciklis forgalmat, amely kettévágja a járdát és veszélyesebbé teszi a közlekedést gyalogosnak és biciklisnek egyaránt.
A Bocskai út szélső sávjában jár a buszos és a kerékpáros, a másikban áll a dugó
Gyakran előforduló jelenség a buszsávokban kialakított biciklisávoké, amelyek sok esetben aztán kanyarodó sávok is lesznek. Ez erőteljesen megnehezíti minden szereplő közlekedését.
A rendkívüli veszélyesség mellett még kihasználatlan is a buszsávba irányított bicikliút, hiszen alig látni olyan közlekedőt, aki ezen a szép napon, csúcsidőben használta volna a kerékpároknak kialakított sávot.
Bartók Béla út: üres biciklisávok
A Móricz Zsigmond körtértől, a Bartók Béla úton szintén létesültek biciklisávok, amelyek egy sávot vettek el az autósoktól, akik emiatt egy sávba kényszerültek, és ez jelentősen nehezítik a közlekedést Budapest legnépesebb kerületében. A biciklisáv a legtöbbször itt is üres.
Az Alkotás úton előbb kerékpársáv, majd buszsáv és kerékpársáv
Ezután megnéztük, Buda más területein milyen megoldások születtek, és így találtunk rá az Alkotás úton lévő bicikliútra.
Ahol a korábbiakhoz hasonlóan a buszsávban van elvezetve a bicikliút, ami szintúgy fennakadásokat okoz, amikor továbbhaladunk a Krisztina körúton a Széll Kálmán tér felé – ahol nincs meglepetés, az autósok sávjából van leválasztva a biciklisáv, amely természetesen kihasználatlanul díszlik az út szélén. A Széll Kálmán térig a buszsávban folytatódik a bicikliút és akadályozza a tömegközlekedés zavartalan menetét.
A Széll Kálmán tér és az Alkotás út kereszteződésében szinte mindig dugó van, akármelyik irányba mennénk. Az autósok idegesek, folyamatos a dudálás, nagy a feszültség, és a kerékpárosok is veszélyben vannak.
Ahogy korábbi cikkünk végén is írtuk, nem azzal van a probléma, hogy épülnek bicikliutak vagy kialakítanak biciklisávokat, hanem hogy ez sok esetben meggondolatlanul és a többi közlekedő hátrányos megkülönböztetésével történik.