Nem mindenkinek fizet kártérítést a Wizz Air

Van, akinek fizettek, és van, akinek nem akarnak, pedig mindenki ugyanazon a gépen ült.

Forrás: Utazómajom2024. 06. 27. 21:34
Budapest, 2024. január 1.
A Wizz Air Hungary Légiközlekedési Zrt. egyik Airbus A321 típusú utasszállító repülõgépe emelkedik fel a Budapest Liszt Ferenc Nemzetközi Repülõtérrõl.
MTVA/Faludi Imre 
***************************
Kedves Felhasználó!
Ez a fotó nem a Duna Médiaszolgáltató Zrt./MTI által készített és kiadott fényképfelvétel, így harmadik személy által támasztott bárminemû  különösen szerzõi jogi, szomszédos jogi és személyiségi jogi  igényért a fotó szerzõje/jogutódja közvetlenül maga áll helyt, az MTVA felelõssége e körben kizárt.
Fotó: MTVA/Faludi Imre
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Nem akar kártérítést fizetni, legalábbis nem mindenkinek a Wizz Air a néhány nappal ezelőtt Rómából Budapestre tartó járatának a 19 órás késése miatt. Közel 180-an a reptéren éjszakáztak, ugyanis addig hitegették őket a szállással, amíg reggel lett. Mindössze 20 utast helyeztek el hotelben, időseket, kisgyerekes családokat, várandós nőket – számolt be az Utazómajom.

A Wizz Air váratlan körülményekre hivatkozva utasította el a kártérítési igényeket.

Azzal indokolták a döntést, hogy előre nem látható okok miatt késett 19 órát a repülő, amit észszerű intézkedésekkel nem lehetett volna elkerülni – írják.

„Sajnálattal értesültünk erről a szerencsétlen helyzetről, és ügyének alapos kivizsgálása után megerősítjük, hogy a W6 2342 FCO – BUD járat 2024. 06. 23-án váratlan körülmények miatt késett/törölték” – közölték az egyik utassal. Hozzátették: „A fent hivatkozott körülmények a 261/2004 európai rendelet értelmében a rendkívüli körülmények kategóriába tartoznak, ezért sajnálattal tájékoztatjuk, hogy kártérítés nem jár.”

Az  261/2004/EK-rendelet világosan szabályoz, emiatt az étkezéssel, szállodai elhelyezéssel kapcsolatos költségeket kénytelen kifizetni a társaság, de mivel az utasokat addig hitegették a szállással, amíg reggel lett, nagyon kevesen kerestek önállóan szállást – jelezték.

Azonban nem minden utasnak utasították el a kártérítési igényét.

A légitársaság néhány utasnak elutasította, néhány utasnak elfogadta a kárigényét. Olyan eset is volt, hogy egy pár egyik tagjának elfogadták, a másiknak pedig elutasították a kérelmét. Van, akinek azonnal válaszoltak, van, aki napok óta nem kapott visszajelzést – írják. Hozzátették: van, aki már a kártérítést is megkapta.

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTVA/Faludi Imre)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Google News
A legfrissebb hírekért kövess minket az Magyar Nemzet Google News oldalán is!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.