A budapesti guruló szaunák nyomában: 37,5 fokot mutatott a hőmérő

Elkeserítő a helyzet egyes külkerületi járatokon.

Forrás: Metropol2024. 07. 22. 15:06
VéleményhírlevélJobban mondva - heti véleményhírlevél - ahol a hét kiemelt témáihoz fűzött személyes gondolatok összeérnek, részletek itt.

Tűzforró ülések, fülledt levegő és rekkenő hőség. Sok fővárosi autóbuszjáraton ezzel kell szembesülnünk, mert egyes járműveken hiába van klíma, nem működik, és soknak az ablakai is be vannak ragadva, ezért nem lehet kinyitni őket, és így közel 40 °C-os hőségben kell utaznunk azokon – írta a Metropol.

Közel 40 °C volt egy dél-pesti buszon   Forrás: Metropol

Karácsony Gergely továbbra is csak ígérget, de nem intézkedik, amíg mások hőgutát kapnak a BKK járatain. A lap munkatársai a tarthatatlan állapotokról olvasóiktól értesültek, ezért úgy gondolták, hogy megnézik és lemérik, hogy valóban igazak-e a hírek. 

A konklúzió egyértelmű: csalódást keltő a helyzet

Budapest főpolgármestere folyamatosan ígérte, hogy klimatizálják a járatokat, mégis úgy látszik, ez csak részben sikerült. Ugyanis a turisták miatt a belvárosi járatokra nem lehet panaszunk, amíg a külkerületek lakosaira nem gondolt a városvezető. Ha egyáltalán van klíma a tömegközlekedési eszközön, akkor az vagy nem működik, vagy olyan hideget fúj, ami bőven túlmegy az egészséges határon – írta a lap.

 

Állítólag nincs, aki megjavítsa az elromlott klímaberendezéseket

Közösségimédia-fórumokon arról röppentek fel hírek, hogy nincs elég szakember a BKK-nál, aki elvégezné a elromlott klímák szerelését, míg mások arról írnak, hogy a légkondicionálók nem használatának ennél mélyebb okai vannak – írta a lap.

Egyesek azt írják, hogy a sofőrök fizetését premizálják az általuk vezetett járat fogyasztása alapján. Azaz minél több üzemanyagot spórol egy vezető, annál több fizetést kap, így  a sofőrfülkén kívül nem áll érdekükben bekapcsolni a klímát

– ezt azonban a BKV Zrt. határozottan cáfolta a lap érdeklődésére, azonban hangsúlyozták: A fővárosi buszközlekedést több közlekedési társaság látja el. A példaként említett járatra a BKV Zrt. csak egyes napokon ad járművet, ezért fontos lenne minden hasonló esetben a rendszám és időpont pontos megadása az eset kivizsgálásához.

Egyébként a fentebb leírt teória már csak azért sem életszerű, mert a BKV-nál az autóbuszokon a járművezetők nem tudják a klímát csak a vezetőfülkében bekapcsolni, így a klíma esetleges kikapcsolása az ő munkaterületükre is közvetlen hatással lenne. Így anyagi vagy egyéb előnyt a járművezető számára az utastéri klímaberendezés használatának a mellőzése semmiképp sem jelenthet.

 

Az utca emberei is egyhangú véleményt fogalmaztak meg

A lap kikérte az utasok véleményét is a kánikulai helyzetről tömegközlekedés terén, a válaszok egybehangzók voltak. Egy fiatal lány a Metropol érdeklődésére elmondta: este tűrhetők a járatok, ám nappal nagyon meleg van, és állítása szerint sokszor egyáltalán nem használják a klímát.

– Nem lehet sokszor ablakot nyitni, hiszen azok be vannak ragadva, a klímát pedig sokszor nem tudják beindítani a sofőrök, mert az rossz, ezért borzasztó meleg tud lenni. Szerinte valamikor működik, de az elég ritka – mondta a lapnak egy másik hölgy.

A fiatal hölgy szerint csak este lehet meglenni a buszokon  Forrás: Metropol

Borítókép: Illusztráció (Fotó: MTI/Róka László)

A téma legfrissebb hírei

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Ne maradjon le a Magyar Nemzet legjobb írásairól, olvassa őket minden nap!

Címoldalról ajánljuk

Tovább az összes cikkhez chevron-right

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.