– Stratégiai jelentőségű, hogy újra magyar tulajdonba kerül a Liszt Ferenc nemzetközi repülőtér – mondta közösségi oldalán megosztott videójában Dömötör Csaba. A Miniszterelnöki Kabinetiroda parlamenti államtitkára úgy fogalmazott: a budapesti reptér stratégiai jelentőségét jól mutatja, hogy az elmúlt húsz évben megháromszorozódott a forgalma, és most újra a Covid-járvány előtti rekordszinteket közelíti.
– A reptér nyereséget termel az országnak, az intézmény osztalékfizető képessége 30-35 milliárd forint, tehát nem pénzt visz, hanem pénzt hoz az államnak
– hangsúlyozta az államtitkár, hozzátéve, a kifutópályák még messze nem érték el a kapacitásuk maximumát, ezért még tovább bővülhet a forgalom.
Dömötör Csaba kiemelte, a reptér milliók számára az ország kapuja, 15 millió utasról van szó, ami a jövőben akár meg is duplázódhat. – Alapvető érdek, hogy méltó legyen ehhez a ranghoz, és az eddigieknél jobban működjön – mondta.
Szavaiból az is kiderült,
a külföldi tulajdonosok eddig úgy vettek ki egy halom pénzt az üzemeltetésből, hogy az egyre szükségesebb fejlesztések rendre elmaradtak és nem épült új terminál, melyre most sor kerülhet,
de – mint mondta – a reptér megközelítési lehetőségét is javítani kell.
A politikus emlékeztetett rá, hogy a repteret a baloldali kormány 2005-ben privatizálta, „enyhe megfogalmazás szerint is, eléggé tékozló módon”. – A reptér ugyanis már akkor évi tízmilliárdos nyereséget hozott, ami azóta csak nőtt.
A privatizációs bevételt az akkori balos kormány szinte teljes egészében azonnal felélte. Az ígért nagyarányú fejlesztések elmaradtak, helyette elbocsátásokra került sor, amikor Bajnai Gordon került az üzemeltető cég igazgatósági székébe
– emlékeztetett Dömötör Csaba.