A társaság azért szorgalmazza a változtatást, mert a légi járatok késése jelentős veszteségeket okoz az utazásszervezőknek, amelyeknek nincs hatáskörük az ilyen esetekre. Az ITAKA a közlemény szerint azt akarja elérni, hogy a légitársaságokat is legalább olyan szigorúan szabályozzák, mint az utazásszervezőket, rájuk is kiterjedjen a tájékoztatási kötelezettség.
A légi közlekedés állapota az utóbbi időben kritikus, a késések egyre gyakoribbak, és ez jórészt a földi kiszolgálók felelőssége – írták.
Az ITAKA egyik csoportja hétvégén Budapesten rekedt, mert a járatukat üzemeltető légitársaság gépe meghibásodott, a péntek délutáni felszállást ezért többször is el kellett halasztani. A Tailwind repülője végül vasárnap reggel indulhatott el Törökországba, addig az ITAKA munkatársai folyamatosan tájékoztatták az utasokat a fejleményekről, és a jogszabályi kötelezettségeiken túl is mindent megtettek, hogy az eset mindenki számára megnyugtató módon rendeződjön – tették hozzá.
A vonatkozó jogszabályban felsorolt tájékoztatási és kártérítési kötelezettségen túlmutatva azonnal értesítettük a járatra várakozókat, megadtunk minden információt az utasoknak, több – korábban felsorolt – alternatívát is felkínálva nekik
– írták, példaként említve, hogy felajánlották a teljes visszatérítést, illetve a kedvezményes átfoglalási lehetőséget is.
Borítókép: illusztráció (Fotó: MTI/Koszticsák Szilárd)