– Elkészült az M85-ös gyorsforgalmi út kétszer két sávos szakaszán a 780 méter hosszú alagútpár – jelezte Lázár János a Facebook-oldalán. Az építési és közlekedési miniszter ismertette, hogy a biztonságos és balesetmentes közlekedést 34 kamera, segélykérő és tűzjelző nyomógombok, a forgalomirányítás LED-táblái, burkolathőmérséklet-jelzők, forgalomszámláló eszközök, útburkolati aktív prizmák, a fénysűrűségmérő szenzorok, szellőztető ventilátorok, hang- és fényjelző készülékek, valamint hangszórók szolgálják.
Ez az első olyan magyarországi gyorsforgalmi úti alagút, amely tisztán állami beruházásban valósult meg
– tette hozzá.
Kiemelte, hogy az év egyik legnagyobb hazai útépítési projektjéhez tartozó Bécsi-dombi alagút próbaüzeme, majd a forgalomba helyezési engedélyezése után – míg 2010-ben mindösszesen három – hamarosan már 11 gyorsforgalmi út éri el az országhatárt. Ugyanakkor közölte, hogy az M85 esetében azonban csak érhetné, mivel az osztrákok a maguk oldalán nem fejlesztenek, így a határmetszési pontot illetően nincsen megegyezés.
Borítókép: Lázár János építési és közlekedési miniszter (Fotó: Délmagyar/Török János)